۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کارخانه‌های اصفهان به دنبال کارگران پاکستانی هستند/ جوانان ایرانی دنبال اسنپ
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

کارخانه‌های اصفهان به دنبال کارگران پاکستانی هستند/ جوانان ایرانی دنبال اسنپ

اصفهان- معاون اقتصادی استاندار اصفهان گفت: در شرایطی که سرانه اشتغال در استان مطلوب نیست شاهد جذب نیروهای پاکستانی و اتباع بیگانه در شهرک‌های صنعتی آن هستیم.

حسن قاضی عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به عدم توازن نیاز بازار کار با رشته تحصیلی دانشگاهی جوانان اصفهانی اظهار داشت: به علت اینکه رشته‌های تحصیلی جوانان مورد نیاز بازار کار در اصفهان نیست، کارگران پاکستانی جذب شرکت‌های صنعتی استان می‌شوند.

وی افزود: در شرایطی که سرانه اشتغال در اصفهان مطلوب نیست شاهد جذب نیروهای پاکستانی و اتباع بیگانه در شهرک‌های صنعتی اصفهان هستیم.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت انتخاب رشته تحصیلی تصریح کرد: چنانچه متناسب با نیاز بازار کار انتخاب رشته در مقطع متوسطه و دانشگاه انجام شود با این مساله مواجه نمی شویم که جوانان تحصیلکرده بر روی اسنپ کار کنند و صاحبان شرکت‌های صنعتی، نیروهای بیگانه را جذب بازار کار کنند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های صنعتی به ویژه در شهرک صنعتی‌مورچه خورت به علت نبود نیروی کار متخصص مجبور به جذب کارگران پاکستانی تبار شده اند، افزود: چنانچه دو نهاد آموزش و پرورش و خانواده در مسیر انتخاب رشته متناسب با نیاز بازار جوانان را رهنمون سازند با آشفتگی در اشتغال مواجه نخواهیم شد.

کد خبر: ۵۵٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha