۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
لبنیات سنتی قیمت‌گذاری شود/ لزوم جلوگیری از فعالیت واحدهای بدون مجوز در لرستان
رئیس اتحادیه لبنیات لرستان:

لبنیات سنتی قیمت‌گذاری شود/ لزوم جلوگیری از فعالیت واحدهای بدون مجوز در لرستان

لرستان- تیموری، رئیس اتحادیه لبنیات لرستان گفت: ضرورت دارد مسئولیت تولید لبنیات را به افراد دارای مجوز بدهند و مابقی را تعطیل کنند از طرفی باید لبنیات سنتی هم مانند تولیدات کارخانه‌ای نرخ‌گذاری شود.

رضاعلی تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در رابطه با دلایل افزایش قیمت محصولات لبنی، اظهار داشت: خوراک دام گران شده، دستمزد کارگران بالا رفته و از آنجایی که دولت نظارتی روی اجناس ندارد هر کس به اختیار خود و کاملاً سلیقه‌ای محصول خود را قیمت‌گذاری می‌کند.

وی با بیان اینکه شیر خام نرخ مصوبی ندارد و قیمت آن از چهار تا شش هزار تومان متفاوت است و هیچ قانونی هم برای حمایت از مصرف کننده وجود ندارد افزود: کارخانه‌ها ماهیانه یک تا دو بار افزایش قیمت را روی تولیدات خود لحاظ می‌کنند و دولت هم بدون اینکه نظارتی داشته باشد همه چیز را به حال خود رها کرده است.

رئیس اتحادیه لبنیات لرستان عنوان کرد: از سال ۹۱ تاکنون، معاونت غذا و دارو، جهاد کشاورزی و دامپزشکی اعلام کرده‌اند که لبنیات سنتی بهداشتی نیست اما هیچ عملی صورت نگرفته یعنی نه اجازه می‌دهند به آنها پروانه بدهیم نه با قاطعیت برخورد می‌کنند درحالیکه منشأ تب مالت عمدتاً استفاده از همین لبنیات سنتی است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳۰مغازه لبنیاتی در سطح استان داریم که از این تعداد فقط ۵۷ مغازه پروانه دارند، بهتر است مسئولیت تولید لبنیات را به این افراد دارای مجوز بدهند و مابقی را تعطیل کنند از طرفی باید لبنیات سنتی هم مانند تولیدات کارخانه‌ای نرخ‌گذاری شوند؛ استان لرستان از نظر محصولات لبنی کمبودی ندارد حتی تولید مازاد هم داریم که به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

کد خبر: ۵۵٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha