۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
رشد فناوری ابری ادامه می یابد
با وجود هزینه ها؛

رشد فناوری ابری ادامه می یابد

فناوری ابری ازجمله فناوریهایی است که در سالهای اخیر مورد توجه شرکتها قرار گرفته است؛ در حالی که هزینه ها در این حوزه هم از جمله مسایل مهم نزد مدیران به شمار می رود.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «تاهاول تک»، گزارشی  درباره  میزان استفاده رایانش ابری  منتشر کرده است: Nutanix (یک شرکت  امریکایی، که در حوزه خدمات ابری فعالیت دارد) یافته های گزارش جدیدی را در مورد چگونگی تغییر روند استفاده از فناوری ابری را  در طول سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ اعلام کرده است.

با توجه به اینکه ۲۰۲۰، یک سال فوق العاده بوده است، بدنبال رشد قابل توجه مصرف فناوری  ابر در بسیاری از بخش های در سال ۲۰۱۹، این گزارش  تغییر رویکرد  برخی از صنایع را در سال جاری به دلیل کووید ۱۹ برجسته می کند.

با وجودی که رشد برخی صنایع کاهش یافته است، فشار به سمت دیجیتال و کار از خانه منجر به این شده است که بخشهایی از جمله فناوری، رسانه و مخابرات با رشد تا نیمه اول سال ۲۰۲۰  هرچه بیشتر استفاده از فناوری  ابر را تجربه کرده اند.

در حالی که کووید ۱۹ منجر به افزایش پذیرش خدمات ابری در میان صنعت فناوری، رسانه و مخابرات، تولید و خرده فروشی شد اما با این وجود در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۰ درصد کاهش استفاده از ابر را تجربه کردند. با این حال، باید شاره کرد  این بخش ها در سال ۲۰۱۹ با ۳۶۳ درصد افزایش در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ سرمایه گذاری کرده بودند. در بخش بهداشت، این گزارش نشان می دهد که مصرف ابر بی ثبات است  در عین حال که  برجسته بودن کشش فناوری ابر در روزهای ناآرام مشهود است. در حالی که برای خدمات مالی، هزینه ها در اوایل سال ۲۰۲۰ به پایین ترین حد رسیده بود اما با رشد ۳۴ درصدی برای ماه آوریل  مجدد بازگشت.

در مورد  استفاده از فناوری ابری همچنان بیشترین هزینه را در تمام بخش ها نشان می دهد. ۷۰ درصد هزینه های ابر از IaaS (مهم‌ترین خدمات رایانش ابری است. در این سرویس، شرکت و مجموعه می‌توانند به جای خرید یا اجاره یک سرور برای نگهداری از دیتاها و اطلاعات کسب و کار، به اندازه نیاز، فضای ابری در اختیار گرفته و از آن استفاده کنند) متشکل از محاسبه، شبکه و ذخیره سازی است. مشاهدات دیگر این گزارش نشان داد که بیشترین هزینه برای تجزیه و تحلیل و خدمات نوظهور  صرف میشود، که بیشتر آنها در پلتفرم رایانش  ابری مایکروسافت  به نام   آژورAzure هزینه  میشود.

تأثیر کووید ۱۹ بر هزینه های ابری در بخش فناوری شاهد روند رشد همراه با رسانه ها و مخابرات در سال ۲۰۲۰ است. نرخ رشد در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹، ۱۳۵ درصد محاسبه شد و در مقایسه با سه ماهه دوم از سال ۵۶ درصد رشد حاصل شد. همچنین مشاهده شد که بین ماه های فوریه ۲۰۲۰ و مه ۲۰۲۰ یک رشد ۲۹ درصدی حاصل شده است. پس از چند سال رشد، در سال ۲۰۱۹ هزینه های ابری در خدمات مالی پایدار تعریف شده است، اما پس از ظهور کووید ۱۹ همه گیری، یک دوره عدم اطمینان رخ داده و همه ماه های سال ۲۰۲۰ را تحت تأثیر قرار داده است. به دلیل کووید ۱۹، استفاده از ابر در خدمات مالی در فوریه ۲۰۲۰، ۱۰ درصد کاهش یافته، اما در آوریل رشد مثبت ۳۴ درصدی را تجربه کرده است.

آرون وایت، مدیر منطقه ای، خاورمیانه در Nutanix، اظهار داشت: در زمان بحران، ارزش استفاده از فناوری های ابری مشهود است. همانطور که این گزارش نشان می دهد، در حالی که همیشه تغییر چشم انداز ۲۰۲۰ ممکن است باعث عدم اطمینان در هزینه های ابر شود، با این حال رشد و ثبات در تعدادی از بخش ها بسیار دلگرم کننده است و ما انتظار داریم این انعطاف پذیری ادامه یابد.

کد خبر: ۵۵٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha