۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
اصناف حمایت شوند/ ضرورت آمادگی بیشتر در برابر شرایط بد پیش‌رو
کارشناس اقتصادی:

اصناف حمایت شوند/ ضرورت آمادگی بیشتر در برابر شرایط بد پیش‌رو

سمنان- حاج محمدی، کارشناس اقتصادی با بیان اینکه اصناف تعطیل شده از بابت کرونا می‌بایست مورد حمایت قرار گیرند، گفت: این اصناف به دلیل تضعیفی که از ابتدای سال ۹۹ تا کنون شده‌اند، دیگر توانایی از سر گذراندن یک بحران دیگر را ندارند.

علی حاج محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به محدودیت‌هایی که سبب تعطیلی اصناف در سطح استان سمنان شده است، بیان کرد: دولت باید به موضوع ورود کرده و حتماً بسته حمایتی را در اختیار این اصناف قرار دهد.

وی بابیان اینکه شنیده‌شده که دولت قرار است وام یک‌میلیون تومانی بدهند که این موضوع بسیار مضحک به نظر می‌رسد، بیان کرد: امروز استان سمنان در شرایطی قرار دارد که در شهرهایی مثل شاهرود و سمنان و دامغان و حتی گرمسار دیگر مغازه‌ای نمی‌توان یافت که اجاره‌ای زیر یک‌میلیون تومان در ماه داشته باشد درنتیجه صحبت از این مبالغ خنده‌دار است.

ورشکستگی بیشتر اصناف
کارشناس اقتصادی و فعال اصناف بابیان اینکه دولت باید برنامه اساسی را داشته باشد، بیان کرد: اگر دولت به این موضوع ورود نکند احتمال دارد که شاهد ورشکستگی بیشتر اصناف در همین یک ماه محدودیت‌های کرونایی در سطح استان سمنان باشیم زیرا اصناف یکبار ضربه خورده اند و تحمل دومی را ندارند.

حاج محمدی بابیان اینکه اصناف مانند درختی شده اند که روز به روز تنه اش باریک‌تر شده است، افزود: اصناف با یک باد ساده هم می‌شکنند در نتیجه باید فکری برایشان کرد وگرنه جز اسمی از مغازه‌ها چیز دیگری باقی نخواهد ماند زیرا شرایط با سان روزهای ابتدایی دفاع مقدس است.

وی بابیان اینکه بسته ترکیبی باید از سوی استانداری سمنان و دولت برای اصناف فراهم شود، گفت: این بسته باید شرایط اجاره مغازه، ارتزاق کاسب‌ها، استمهال وام هایشان، مسائل مرتبط با بدهکاری‌های بانکی شان، فروش محصولاتی که فاسدشدنی هستند و ... را در درون خود داشته باشد بعلاوه اینکه برای جبران این مدت تعطیلی مغازه به اصناف وام یا کمک نیز پرداخت کرد.

مسئولان نمی‌توانند کسبه و اصناف را درک کنند
کارشناس اصناف بابیان اینکه چاره‌ای برای اصناف نمانده است، ابراز کرد: باید از اصناف حمایت کرد وگرنه این تعطیلی یک‌ماهه می‌تواند میخی بر تابوت نیمه جان بسیاری از اصناف استان به خصوص نوپا و جوان ترها باشد که ریشه‌ای نیز در اقتصاد این استان هنوز ندوانده‌اند.

حاج محمدی بابیان اینکه مسئولان و کارکنان دولت به دلیل اینکه سر ماه حقوق می‌گیرند اصلاً نمی‌توانند کسبه و اصناف را درک کنند، گفت: همین استانداری سمنان حاضر است یکماه حقوقشان پرداخت نشود؟ حاضر هستند ۱۵ روز دیرتر حقوق‌بگیرند؟ لذا تا زمانی که پشت میز نشینانی که تابستان زیر کولر گازی و زمستان کنار شوفاژ می‌نشینند، برای اصناف تصمیم‌گیری می‌کنند، شاهد هیچ تحول و تغییر مثبتی نخواهیم بود.

کد خبر: ۵۵٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha