۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
توقف کاهش نرخ دلار در بازارهای جهانی

توقف کاهش نرخ دلار در بازارهای جهانی

در پی دستور وزیر خزانه‌داری ایالات متحده درباره ذخایر اضطراری، کاهش نرخ دلار متوقف شد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، روز جمعه دلار پس از آنکه وزیر خزانه داری ایالات متحده استیون منوچین برخی از وام های همه گیری فدرال رزرو را خاتمه داد، روند نزولی خود را متوقف کرد و معاملات را از خط خارج کرد و سرمایه‌گذاران را که روی حمایت بانک مرکزی حساب کرده بودند شگفت زده کرد.

انتشار خبر توافق رهبران جمهوری خواه و دموکرات سنای ایالات متحده برای از سرگیری مذاکرات در مورد بسته محرک ویروس کرونا، باعث کاهش حال و هوای قبل شد.

در حالی که منوچین در بهار اعتبار حدود ۴۵۵ میلیارد دلاری به خزانه داری اختصاص داده، برخی از سرمایه گذاران نگران پایان دادن به برنامه هایی بودند که نقشی حیاتی در اطمینان بخشیدن به بازارها داشته اند.  

همچنین فدرال رزرو اعلام کرد که ترجیح می دهد مجموعه کامل امکانات اضطراری ایجاد شده در طی همه گیری همچنان به نقش مهم خود در پشت صحنه ادامه دهند، رویارویی آشکار و نادری با دولت.

سرمایه گذاران از تسهیلات نقدینگی شهرداری به عنوان وام دهنده اضطراری و قابل اعتماد به وام گیرندگان اصلی بازار (اوراق قرضه شهرداری) استفاده کرده اند. که آن، ایده پیش فرض پرداخت یا مشکل بودجه فاجعه بار را از دسترس خارج کرده است.  

بدون تسهیلات نقدینگی شهرداری، بازار سقوط نخواهد کرد، اما اگر با فروش یا ترس اعتباری بارزتر آزمایش شود، از مقاومت بالایی برخوردار نخواهد بود.

با وجود اشتیاق به خطر، کالیفرنیا دستور داد اقدامات شدیدی برای جلوگیری از افزایش هشدار دهنده عفونت ویروس کرونا صورت گیرد که در مورد تمام اجتماعات داخلی و فعالیت های غیر ضروری خارج از خانه در بیشتر ایالت ها، منع رفت و آمد منعقد شود.

بیش از یک هفته است که دلار در برابر ارزهای پرخطر به دلیل موفقیت های زیادی در زمینه واکسن ویروس کرونا و امید به کاهش عدم اطمینان سیاسی پس از انتخابات ایالات متحده، سقوط کرده است.

شاخص دلار در ۹۲.۳۰۶ قرار داشت، پایین ترین سطح روز پنج شنبه ۹۲.۲۳۶ بود، هرچند که در این هفته همچنان۰.۳ درصد افت دارد.

یورو در ۱.۱۸۷۴ دلار در روز ثابت بود، اما در فاصله نه چندان دور از بالاترین قیمت ۱.۱۸۹۳۵ دلار در روز سه شنبه قرار داشت و ۰.۳ درصد افزایش در هفته داشت.
ین در ۱۰۳.۸۰ دلار در هر دلار ایستاد و سود هفتگی ۰.۸ درصدی را حفظ کرد.

واکنش در بازارهای ارز در مقایسه با بازارهای سهام و اوراق قرضه ایالات متحده محدود شده است.

این احساس وجود دارد که در پایان روز، بازارهای مالی ثابت و جدا از مشکلات در اقتصاد واقعی باقی می مانند. تصحیح قیمت های سهام با توجه به دستاوردهای اخیر طبیعی بود. در حال حاضر باید دید آیا عقب نشینی بازارهای سهام موقت است؟

پوند انگلیس در حالت دفاعی بود، پس از آنکه روزنامه تایمز گزارش داد رهبران اروپا با نزدیک شدن به مهلت پایان سال، کمیسیون اروپا را به انتشار برنامه های بدون توافق برکسیت ترغیب خواهند کرد.  

پوند در ۱.۳۲۵۸ دلار تغییر یافت. در برابر یورو، ارزش  پوند در هر یورو در ۰.۸۹۵۵ پوند ایستاد، و سود خود را در دو روز گذشته از بین برد.

خارج از سبد ارزهای شاخص دلار، دلار استرالیا که به تغییرات اقتصادی حساس است، با از دست دادن سودهای خود در این هفته، در۰.۷۲۸۴ دلارتغییر کمی داشت.
یوان چین پس از رسیدن به بالاترین سطح یک سال و نیمه در روز چهارشنبه، در سطح ۶.۵۷۱۶ برابر دلارثابت بود.

لیر ترکیه پس از جهش ۲.۳ درصدی در روز پنجشنبه ثابت شد پس از آنکه بانک مرکزی، زیر نظر رئیس جدید آقبال، افزایش قابل توجهی را در انتظار داشت و متعهد شد که در مورد تورم محکم بماند.

لیر در ۷.۵۴۵۰  نسبت به دلار تغییر کرد، نزدیک به بالاترین سطح در تقریبا دو ماه گذشته.  

لیربهترین عملکرد ارزی تاکنون در این ماه  را داشته است.

بیت کوین روند صعودی خود را حفظ کرد و در ۱۷۹۷۱ دلار، نزدیک به بالاترین سطح سه ساله در روز چهارشنبه معامله شد.

کد خبر: ۵۵٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha