۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
بهره برداری ایستگاه‌های مترو در انتظار تامین منابع اوراق مشارکت
مدیرعامل شرکت مترو تهران مطرح کرد

بهره برداری ایستگاه‌های مترو در انتظار تامین منابع اوراق مشارکت

امام، مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: دولت مکلف به کمک به شهرداری در تامین منابع مالی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است، اما از سال ۸۵ تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش بازار، علی امام، مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان این مطلب گفت: سالهاست که برای ساخت و تجهیز مترو در انتظار عمل به تعهدات دولت هستیم، اما هیچ اتفاقی نیفتاده است.

علی امام گفت: برای ساخت و تجهیز یک کیلومتر مترو با قیمت روز ۸۵۰ میلیارد تومان نیاز است و برای ساخت یک خط مترو به طول ۳۰ کیلومتر با هزینه واگن و دیگر متعلقات مبلغ قابل توجهی باید تامین شود.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری جوابگوی توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیست، افزود: در این شرایط امید مجموعه مترو به نقد نشدن اوراق مشارکت مالی است که برای سال ۹۸ به مبلغ هزار و پانصد میلیارد تومان تصویب شد.

مدیرعامل مترو تهران و حومه اضافه کرد: برای دستیابی به این مبلغ تلاش‌های بسیاری صورت گرفته، جلسات متعددی با مسئولان بانک مرکزی و بانک رفاه بعنوان عامل که تحت مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، داشته ایم، اما سخت گیری‌های بانک عامل در تایید ضمانت‌های شهرداری کار را دشوار کرده است.

علی امام گفت: شهرداری هر ملکی را برای وثیقه و ضمانت به بانک ارائه می‌کند، نمی‌پذیرند؛ مگر بانک میخواهد این املاک را بخرد؛ این املاک تنها برای ضمانت است.

وی تصریح کرد: ۶ ایستگاه در خط ۶ و چند ایستگاه دیگر در خط ۷ مترو بیش از ۹۲ درصد تکمیل شده اند و با نقد شدن هزار میلیارد تومان از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت که سهم مترو است، تکمیل و تا پایان سال بهره برداری می‌شوند.

وی اضافه کرد: پانصد میلیارد دیگر متعلق به اتوبوسرانی است تا در امر خرید و تعمیر اساسی اتوبوس‌ها هزینه شود.

علی امام گفت: در هر صورت بانک رفاه باید تا پایان آبان ماه مشکل موجود را برطرف کند از این رو امیدواریم با پذیرش ضمانت‌های ارائه شده، بتوانیم به تعهدمان در افتتاح ایستگاه‌های مترو و تکمیل خطوط ۶ و ۷ در زمان مقرر عمل کنیم.

کد خبر: ۵۵٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha