۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
اروپا باید برای کادر درمان خود بیشتر سرمایه گذاری کند
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اروپا:

اروپا باید برای کادر درمان خود بیشتر سرمایه گذاری کند

شیوع کووید ۱۹ سبب شد تا کمبود کادر درمان بیش از پیش بر ملا شود و از این پس‌ کشورها باید در این زمینه بیشتر سرمایه گذاری کنند.

به گزارش بازار، براساس گزارشی که سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اروپا روز پنجشنبه منتشر کرد شیوع کووید ۱۹ سبب شد تا کمبود کادر درمان که از پیش در شمار بسیاری از کشورهای اروپایی وجود داشت بر ملا شود و این امر نشان می‌دهد از این پس‌ کشورها باید برای کادر درمان خود بیشتر سرمایه گذاری کنند.

در حالیکه موج دوم کرونا، اروپا را فرا گرفته است، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در چشم انداز سلامت سالانه خود از نخستین موج کرونا درس گرفت. در بین آنچه این سازمان آموخته این است که نظام سلامت اروپا باید متحول شود تا در شرایط اوج درخواست، بهتر پاسخ دهد.

این منبع اعلام کرد از فصل بهار امسال شمار بسیاری از کشورها به جای افزایش دائم تجهیزات درمانی که هزینه بر هستند «راه حل‌های انعطافی» را ترجیح داده و برای مثال درباره تخت‌های بیمارستانی، از تخت‌های معمولی در بخش مراقبت‌های ویژه استفاده‌ و بیمارستان‌های صحرایی برپا شد و بیماران انتقال داده شدند.

در این گزارش آمده است کمبود نیروی کادر درمان نیز محدودیتی بسیار شدید بود، زیرا آموزش کادر درمان متبحر در مقایسه با ایجاد توانمندی‌های موقت، زمان بیشتری نیاز دارد.

برای بهبود این کمبودها در مدت زمان کوتاه‌ بسیج نیروهای کمکی از طریق فهرست‌های ذخیره پیشنهاد می‌شود. در این باره، فرانسه را می‌توان مثال زد.

اما این راه حل‌ها به معنای آن نیست که کشورهای اروپایی از سرمایه گذاری بیشتر برای کادر درمان خود، که با بحران بهداشتی تحت بیشترین فشار قرار گرفتند، معاف شوند.

علاوه بر این سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اروپا خاطرنشان کرد کشورهایی مانند نروژ و فنلاند که در مقایسه با دیگران، در برابر مهار ویروس موفق‌تر بودند، از پیش آمادگی بیشتری داشتند و راهبرد مؤثر غربالگری‌ و ردیابی تماس‌های بیماران‌ را به کار گرفتند.

این سازمان از دولت‌ها خواست برای جلوگیری از تشدید قرنطینه کردن کشورها باید تا حدودی از شدت راهبرد توسعه اقتصادی کاست.

کد خبر: ۵۵٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha