۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
بهترین گوشی های همراه هوشمند ۲۰۲۰ معرفی شدند
معرفی پرچمداران گوشی های هوشمند

بهترین گوشی های همراه هوشمند ۲۰۲۰ معرفی شدند

۲۰۲۰ یکی از پربار ترین سال ها برای گوشی های هوشمند پیشرو و کم هزینه محسوب می شود و با ورود فناوری های جدیدتر همانند نسل پنجم اینترنت همراه با تراشه های قدرتمند پردازش گر، این موضوع اهمیت دو چندانی پیدا کرده است و به جرات می توان گفت، نسل گوشی های عرضه شده امسال پاسخگوی تمامی سلیقه های کاربران بوده است.

سیران خانعلی زاده؛ گروه فناوری اطلاعات: زمانی که از یک گوشی همراه مناسب  سخن به میان می آید ویژگی هایی همانند نمایشگر عالی،   دوربین های باکیفیت، چند عملکردی بودن، استقامت، عمر باتری طولانی و قیمت مناسب را شامل می شود. بسیاری از افراد یک تلفن میان رده ای با تمام اصول اولیه و ارزان قیمت  را ترجیح می دهند و گروه دیگری از کاربران نمایشگر های پیشرفته همراه با قابلیت پشتیبانی از اینترنت نسل ۵ را ترجیح می دهند. به گفته بسیاری از کارشناسان، سال ۲۰۲۰ یکی از موثرترین و در عین حال پربارترین دوره برای گوشی های هوشمند محسوب می شود و به نظر می رسد پاسخگوی سلیقه تمامی کاربران بوده است، با نزدیک شدن پایان سال جاری مجله فناوری «تام گاید»  ، در یک بررسی جامع لیست بهترین و در عین حال بهینه ترین گوش های همراه را معرفی نمود، و در این گزارش از نظر شما خواهد گذشت.

آیفون ۱۲ پرو مکس   با کیفیت دوربین عالی، طراحی زیبا، صفحه نمایش ۶.۷ اینچی  OLED همه گیر، واتصال به ۵G، عنوان بهترین گوشی سال ۲۰۲۰ را نصیب خود نموده است، علاوه بر این گوشی فوق دارای سریعترین عملکرد و عمر باتری طولانی  بیش از ۱۱ ساعت بوده  و بر اساس گفت های طراحان، این مدل دارای قابلیت پشتیبانی از اینترنت نسل ۶G  نیز خواهد بود

۱:آیفون پرو مکس ۱۲

بر اساس این تحقیقات، آیفون ۱۲ پرو مکس   با کیفیت دوربین عالی، طراحی زیبا، صفحه نمایش ۶.۷ اینچی  OLED همه گیر، واتصال به ۵G، عنوان بهترین گوشی سال ۲۰۲۰ را نصیب خود نموده است، علاوه بر این گوشی فوق دارای سریعترین عملکرد و عمر باتری طولانی  بیش از ۱۱ ساعت بوده  و بر اساس گفت های طراحان، این مدل دارای قابلیت پشتیبانی از اینترنت نسل ۶G  نیز خواهد بود. حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت ۶ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت ۶ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت ۶ گیگابایت رم  و پردازنده گرافیکی ۴ هسته ای اپل از جمله گزینه های منحصر به فرد آن محسوب می شوند.

بدنه استیل ضد زنگ این مدل دارای  پوشش ضد خش و پوشش الفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست  است. وزن خالص یک گوشی آیفون پرو مکس چیزی حدود ۲۲۸ گرم و ابعاد ۷۸.۱ در ۷.۴ میلی متری است، در قسمت شیشه و پشت شیشه از محافظ گوریلا گلس بهره گرفته شده است و فناوری IP۶۸ آن را در مقابل نفوذ آب و گرد غبار مقاوم ساخته است. Face ID، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج از جمله قابلیت های دیگر پرو مکس هستند که جذابیت این محصول را دو چندان نموده اند.

همانند آیفون ۱۲ پرو معمولی، آیفون ۱۲ پرو مکس نیز دارای سه دوربین عقب است، اما از یک سنسور اصلی بزرگتر که باعث نور بیشتر می شود بهره می برد. ودارای  بزرگنمایی تله فوتو ۲.۵  است  که در مقایسه با پرو معمولی دوبرابر است. آیفون ۱۲ پرو مکس دارای قابلیت  ضبط ویدیویی  رنگارنگ  در قالب دالبی ویژن است  همراه با تثبیت کننده تغییر سنسور برای فیلم است.

صفحه نمایش ۶.۹ اینچی با رزلوشن ۳۰۸۸ × ۱۴۴۰ پیکسل،۴۹۴ پیکسلی و با  قابلیت ۱۲۰ هرتزی در رزلوشن فول اچ دی  و ۶۰ هرتزی در رزلوشن QHD از جمله ویژگی های منحصر به فرد سامسونگ اولترا است. دوربین پشت با   رزولوشن  ۱۰۸+۱۲+۱۲ مگاپیکسل (لنز اصلی، تلفوتو، اولتراواید)   و دوربین سلفی ۱۰ مگا پیکسلی  تجربه  عکاسی و فیلم برداری  با کیفیت ۸ کا و سرعت ۲۴ فریم در ثانیه، بی نظیری را به ارمغان خواهند آورد

۲: سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولتر

این گوشی هوشمند  بسیار جذاب دارای دارای تمامی ویژگی های مورد نظر یک کاربر علاقمند به سیستم عامل های اندرویدی است، جنس بدنه از آلومینیوم تشکیل شده است و   یک قاب پشت شیشه ای طراحی فیزیکی را  دلچسپ تر ساخته است، ابعاد  ۱۶۴.۸ × ۷۷.۲ × ۸.۱ میلی‌متر و وزن ۲۰۸ گرمی قابلیت حمل و استفاده این محصول را بسیار تسهیل بخشیده است، پشتیبانی از استاندارد IP۶۸ قابلیت ضد گرد وغبار و ضد آب  گلکسی نوت ۲۰ را تضمین  می نماید.

صفحه نمایش ۶.۹ اینچی با رزلوشن ۳۰۸۸ × ۱۴۴۰ پیکسل،۴۹۴ پیکسلی و با  قابلیت ۱۲۰ هرتزی در رزلوشن فول اچ دی  و ۶۰ هرتزی در رزلوشن QHD از جمله ویژگی های منحصر به فرد اولترا است. دوربین پشت با   رزولوشن  ۱۰۸+۱۲+۱۲ مگاپیکسل (لنز اصلی، تلفوتو، اولتراواید)   و دوربین سلفی ۱۰ مگا پیکسلی  تجربه  عکاسی و فیلم برداری  با کیفیت ۸ کا و سرعت ۲۴ فریم در ثانیه، بی نظیری را به ارمغان خواهند آورد. علاوه بر این،   دوربین ها دارای امکانات ال ای دی، پانوراما، زوم اپتیکال ۵ برابری  و زوم هیبریدی ۵۰ برابری است.

پردازنده ۸ هسته ای  (۲ هسته ۲.۷۳ گیگاهرتزی Mongoose M۵ و ۲ هسته ۲.۵ گیگاهرتزی Cortex-A۷۶ و ۴ هسته ۲ گیگاهرتزی Cortex-A۵۵)   همراه با حافظه داخلی UFS ۳.۱ و حافظه رم ۸ گیگا بایتی این محصول را به یکی از پرقدرت ترین محصولات حال بازار تبدیل نموده اند.

آیفون12 دارای  از نمایشگر ۶٫۱ اینچی مدل  Super Retina XDR با گوشه‌های گرد استفاده می‌کند و دارای ترکیبی از شیشه و سرامیک  بوده و به‌مدد بهره‌گیری از پنل منعطف OLED حاشیه‌های دورتادور نمایشگر باریک‌تر شده‌اند؛ صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ با افزایش ۷ درصدی ابعاد درمقایسه‌با آیفون ۱۱، بالغ‌بر ۸۶ درصد از نمای مقابل را دراختیار دارد

۳: آیفون ۱۲

این مدل دارای  از نمایشگر ۶٫۱ اینچی مدل  Super Retina XDR با گوشه‌های گرد استفاده می‌کند و دارای ترکیبی از شیشه و سرامیک  بوده و به‌مدد بهره‌گیری از پنل منعطف OLED حاشیه‌های دورتادور نمایشگر باریک‌تر شده‌اند؛ صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ با افزایش ۷ درصدی ابعاد درمقایسه‌با آیفون ۱۱، بالغ‌بر ۸۶ درصد از نمای مقابل را دراختیار دارد.   نمایشگرهای تمام‌صفحه‌ی آیفون ۱۲  از ۳ ضلع با حاشیه‌هایی باریک و از سمت ضلع بالا با بریدگی مستطیلی نسبتا عریض حاوی دوربین سلفی و ماژول‌های FaceID محدود شده‌اند.

به‌لطف کریستال‌های Nanoscale، فرایند تبادل یونی دوگانه و قرارگیری در یک سطح با فریم، حین سقوط تا ۴ برابر مقاوم‌تر از گذشته است و درمقابل خراشیدگی‌های روزمره نیز مقاومت خوبی نشان می‌دهد. قاب پشتی از جنس شیشه‌ی عادی Gorilla بوده و به لطف رزولوشن ۲۵۳۲ × ۱۱۷۰ پیکسل با  تراکم ۴۶۰ پیکسل‌ی  ارائه‌ی تصاویر شارپ  را بسیار دلچسپ تر کرده است.

 گفتنی است، آیفون ۱۲ از تراشه‌ی A۱۴ Bionic بهره می‌برد که به‌لطف لیتوگرافی پنج نانومتری، می‌تواند ۱۵ درصد عملکرد بهتری نسبت‌به تراشه‌ی نسل فعلی ارائه دهد؛ پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای اپل و پردازنده مرکزی ۶ هسته ای همراه با حافظه ۶۴ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت این مدل را به یکی از قدرتمند مدل های امسال تبدیل کرده است. علاوه بر این، حسگر ۴۷ درصد بزرگ‌تر؛ سیستم لرزش‌گیر جدید Sensor-shift، لنز تله‌فوتویی با بزرگ‌نمایی ۲٫۵ برابری در بطن، لنزی ۷ تکه با دیافراگم باز تر از جمله ویژگی های منحصر به فرد این آیفون است.

وان پلاس 8 پرو یکی از بهترین گ. شی های هوشمند با ویژگی خای منحصر به فرد و درعین حال کم هزینه در مقایسه با پرچمداران  برتر گوشی های همراه است. صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی از نوع Fluid AMOLED لمسی خازنی با  ۱ میلیارد رنگ و رزلوشن  ۱۴۴۰ در ۳۱۶۸ پیکسل (~۵۱۳ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)   و ۱۳۰۰ نیت روشنایی، این گوشی را در رده گوش های آیفون و سامسونگ قرار داده است

۴: وان پلاس ۸ پرو

OnePlus ۸ Pro یکی از بهترین گ. شی های هوشمند با ویژگی خای منحصر به فرد و درعین حال کم هزینه در مقایسه با پرچمداران  برتر گوشی های همراه است. صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی از نوع Fluid AMOLED لمسی خازنی با  ۱ میلیارد رنگ و رزلوشن  ۱۴۴۰ در ۳۱۶۸ پیکسل (~۵۱۳ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)   و ۱۳۰۰ نیت روشنایی، این گوشی را در رده گوش های آیفون و سامسونگ قرار داده است. فریم وان پلاس از جنس آلومینیوم  تشکیل شده است  وبا  شیشه گوریلا گلس  در جلو و عقب  همراه با استاندارد IP۶۸  در برابر نفوذ آب  وگرد وغبار کاملا مقاو م است.

 OnePlus ۸ Pro جدیدترین تراشه Qualcomm Snapdragon ۸۶۵ را ارائه می دهد که عملکرد چشمگیری را ارائه می دهد و با RAM LPDDR۵ جفت می شود که برای افزایش سرعت حافظه ۳۰٪ طراحی شده است  و از میزان مصرف انرژی  تا ۲۰ درصد می کاهد. جالب است بدانید ، OnePlus دارای یک تقویت کننده RAM برای سرعت بخشیدن به بازی ها و سرعت بخشیدن به عملکرد روزانه است.

همچنین پردازنده  ۸ هسته‌ای (یک هسته‌ی ۲.۸۴ گیگاهرتز Kryo ۵۸۵ و سه هسته‌ی ۲.۴۲ گیگاهرتز Kryo ۵۸۵ و چهار هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتز)   و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت ۱۲ گیگابایت رم و  باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۵۱۰ میلی آمپر بر قابلیت های این گوشی پر قدرت  افزوده اند.

کد خبر: ۵۵٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha