۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
انتظارات اصناف برای تعطیلات کرونایی
نایب رئیس اتاق اصناف تهران مطرح کرد

انتظارات اصناف برای تعطیلات کرونایی

درستی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: سلامتی اولویت اول کشور است اما باید تمهیداتی اندیشه شود تا زندگی اصناف هم تعطیل نشود.

به گزارش بازار، ابراهیم درستی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: اصناف از زمانی که بحران کرونا شروع شد، نهایت همکاری با دولت و جامعه را انجام دادند. آقای درستی گفت کسبه در مقابل انتظار حمایت دارند، چون بسیاری از اصناف مستاجرند و حمایت‌های مالیاتی و بیمه‌ای هم قابل انجام است. درستی گفت ما ۵۷ گروه کالایی شامل یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد صنفی می‌شد، از بسته ۴۰ هزار میلیارد تومانی، اصناف حداکثر ۷ درصد استفاده کردند چون این بسته جذابیت لازم را نداشت.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران اظهار کرد جا دارد از نمایندگان مجلس تشکر کنم که در روزهای گذشته با حضور نمایندگان اصناف جلساتی تشکیل دادند و در این جلسات سه بسته حمایتی پیشنهاد شد. درستی گفت یکی از پیشنهادات ما این بود که برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد صنفی، تسیهلاتی با بهره مناسب ارائه شود. وی افزود در حال حاضر، هر سیاست حمایتی لازمه‌اش این است که بروکراسی ادرای کنار رود و به سرعت عملیاتی شود.

وی گفت در بحث مالیات الان وضع اصناف به گونه‌ای نیست که بتوانند مالیات بپردازند چون مشاغل خدماتی واقعا در حال ورشکستگی‌اند. درستی انتظارات حمایتی اصناف را به حق دانست و گفت اینکه از اصناف انتظار همکاری داشته باشیم اما سازمان امور مالیاتی، بیمه و بانک با اصناف همکاری و حمایت نکنند، منطقی نیست.

وی افزود اصناف به دنبال سودجویی در شرایط فعلی نیستند و دنبال این‌اند که بدهی‌های‌شان انباشته نشود و بتوانند امرار معاش کنند. نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت سلامتی را اولویت اول همگانی دانست و گفت در عین حال باید شرایطی پیش بیاید که زندگی اصناف هم تعطیل نشود.

درستی گفت حمایت دیگری هم که از اصناف قابل انجام است این است که به کارفرمایان درباره حق بیمه کمک شود تا بتوانند کارگران خود را حفظ کنند.

کد خبر: ۵۵٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha