۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
موافقت رهبری با برداشت ۴۰۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای اهواز
نجار خبر داد:

موافقت رهبری با برداشت ۴۰۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای اهواز

اهواز - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از موافقت رهبری با برداشت ۴۰۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای حل مشکلات شهرستان اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار تحلیل بازار، اسماعیل نجار عصر امروز در حاشیه بازدید از مناطق دچار آبگرفتگی اهواز با اشاره به اینکه تغییر الگوی بارش، پراکنش بارش ها و تغییر اقلیم عامل اصلی آبگرفتگیها در اهواز است. افزود: تغییر اقلیم و تغییر نوع بارشها در سالهای اخیر الگوی بارشها را تغییر داده به طوری که ۲۵ آبان ماه در کمتر از سه ساعت، ۸۸ میلیمتر باران در اهواز بارید.

وی، نبود سیستم دفع آب های سطحی و جوابگو نبودن سیستم فاضلاب شهر را از دیگر دلایل آبگرفتگی اهواز اعلام کرد و ادامه داد: ۱۷ نقطه شهر اهواز در این بارندگی دچار آبگرفتگی شد که با توجه به توپوگرافی شهر و واقع شدن شهرک دانشگاه و شهر کوت عبدالله به عنوان خط القعر اهواز، سبب شده تا بیشترین میزان آبگرفتگی در این مناطق باشد.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور  تصریح کرد: مقام معظم رهبری با درخواست وزیر کشور مبنی بر تخصیص چهار هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی موافقت کردند و امید است با تخصیص این اعتبار بتوان اهواز را از این وضعیت نجات داد.

وی با بیان اینکه مشکل فاضلاب و دفع آبهای سطحی در مدت یک سال و دو سال ایجاد نشده است، بیان کرد: ۵ تا ۶ سال نیاز است تا بتوان با تخصیص اعتبارات مشکل را برطرف کرد.

کد خبر: ۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha