۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
قطار سریع‌السیر «اصفهان – تهران» در منطقه برخوار زیرزمینی اجرایی شود/ لزوم ساماندهی محور حبیب آباد
عضو هیئت رئیسه مجلس:

قطار سریع‌السیر «اصفهان – تهران» در منطقه برخوار زیرزمینی اجرایی شود/ لزوم ساماندهی محور حبیب آباد

اصفهان – عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: شهروندان منطقه برخوار خواستار اجرای زیرزمینی پروژه قطار سریع‌السیر در محدوده این شهرستان هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، حسینعلی حاجی دلیگانی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح آزادراه شرق اصفهان ضمن قدرداتی از وزاری فعلی و سابق راه و شهرسازی و روسای صندوق بازنشستگی کشوری سابق و فعلی با بیان اینکه برای بهره برداری از این پروژه سختی‌های زیادی پشت سرگذاشته شده است، اظهار داشت: واکنش‌های مردمی نسبت به بهره برداری از این پروژه از یک سو و کمبود اعتبار از سوی دیگر عملیات اجرایی آزاد راه شرق را دچار اختلال کرده بود.

وی ادامه داد: با همه سختی‌ها این پروژه امروز به بهره برداری رسید و باید خدا به دلیل این نعمت آن هم در شرایط بد اقتصادی شاکر باشیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار با بیان اینکه ساماندهی اطراف پل‌های این پروژه و همچنین اتصال جاده پیامبر اعظم (ص) به این مسیر آزادراهی امری ضروری است، اضافه کرد: همچنین ضروری است فاز سوم این پروژه هر چه زودتر در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به تامین اعتبار ساماندهی محور حبیب آباد به اردستان نیز گفت: این اعتبار در پروژه تخصیص یافته و باید هر چه زودتر این محور نیز ساماندهی شود.

حاجی دلیگانی خواسته مهم شهروندان منطقه برخوار از وزارت راه در خصوص اجرای پروژه قطار سریع السیر اصفهان – تهران را اجرای زیر زمینی این پروژه در این منطقه اعلام کرد و گفت: محدوده این پروژه حدو دو هزار متر است که پیشنهاد می‌شود بنا بر درخواست شهروندان اجرایی شود همانطور که مترو اصفهان و تهران به این روش اجرا شده‌اند.

کاهش فوت ۲۵۰ نفر با بهره برداری از آزادراه شرق اصفهان
همچنین مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان در ادامه این جلسه با بیان اینکه برای بهره برداری از این پروژه همه نهادها همکاری خوبی داشته‌اند، اظهار داشت: شرکت مخابرات استان، همراه اول و ایرانسل همکاری بسیاری برای اینترنت داشتند که سبب شد این منطقه نیز مجهز به اینترنت پرسرعت شود.

علیرضا صلواتی اظهار کرد: در یک سال اخیر پیمانکاران به صورت جدی فعالیت کردند و ۴۰ درصد تامین ریالی در چنین شرایط اقتصادی و دو ماه قرنطینه‌ای که در ابتدای سال وجود داشت کار ما بسیار سخت شد و در نهایت پروژه به پایان رسید.

صلواتی ادامه داد: اگر پل جاده نایین نیز به پایان برسد دیگر کاری در این پروژه نمی‌ماند و تا پیش از بهمن‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: برکات این پروژه سبب کاهش تصادفات می‌شود و برآورد ما این است که ۲۵۰ از هموطنان ما کمتر کشته شوند و امیدواریم نخستین آزادراه بدون تصادف کشور باشد.

کد خبر: ۵۵٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha