۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل یکی از اولویت های هرمزگان است
استاندار هرمزگان:

توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل یکی از اولویت های هرمزگان است

بندرعباس- استاندار هرمزگان با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل یکی از اولویت های استان است، گفت: صنعت حمل و نقل، فعالیت‌های مختلف در هرمزگان را پشتیبانی می کند و توسعه زیرساخت‌های این صنعت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، فریدون همتی پیش از ظهر پنجشنبه پس از افتتاح ۹۷ کیلومتر از کریدور بزرگراهی ساحلی جنوب کشور در استان هرمزگان از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور، عنوان کرد: برای تکمیل کریدور بزرگراهی ساحلی جنوب کشور در هرمزگان تلاش بسیار خوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: استان در تلاش است تا بخش عمده‌ای از این کریدور به ویژه در غرب هرمزگان را تا پایان سال جاری تکمیل کند و به بهره‌برداری برساند.

استاندار هرمزگان افزود: هرمزگان در بخش حمل و نقل زمینی، دریایی، ریلی و هوایی ظرفیت های  خوبی دارد و بخش عظیمی از مراودات اقتصادی کشور از طریق صنعت حمل و نقل استان صورت می‌گیرد و به همین جهت این صنعت در هرمزگان از اولویت ویژه ای برخوردار است.

در این آیین ۹۷کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور با دستور رییس جمهور افتتاح شد. این کریدور به موازات نوار ساحلی جنوب کشور از پسابندر در جنوب شرق شروع و تا شلمچه در جنوب غربی کشور امتداد دارد و از استان های سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، بوشهر و خوزستان عبور می کند.

تمامی پروژه های واقع در کریدور جنوب به دلیل استراتژیک بودن و وجود منابع نفتی و زیرزمینی این منطقه از کشور حائز اهمیت هستند و از این رو به عنوان پروژه های جهش تولید در حوزه بزرگراهی معرفی شده اند.

کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور موجب ارتباط تجاری میان بنادر ایران با بندر گواتر و سایر بنادر مهم خلیج فارس و دریای عمان است و تکمیل شدن این کریدور باعث افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت منطقه، توسعه صنعت گردشگری در کشور و تکمیل بخشی از جاده ابریشم قرن جدید از چین تا اروپا می شود.

پروژه ای که امروز افتتاح شد، در قالب پنج پروژه در استان هرمزگان است و شامل عملیات بهسازی محور جاسک- کاروان به طول ۶۰ کیلومتر، احداث سه دستگاه پل های جاسک- میناب به طول ۳ کیلومتر، واریانت چاه اسماعیل به طول ۵ کیلومتر، پل گچین و راه های طرفین به طول ۸ کیلومتر و عملیات تکمیلی قطعه ۵ باند دوم خمیر- بندرلنگه به طول ۲۱ کیلومتر است. محور جاسک- کاروان۱۲۰ کیلومتر است که۶۰ کیلومتر آن به بهره برداری رسید و بهره برداری از این محور، نقش مهمی در محرومیت زدایی از منطقه، جلوگیری از سیلاب های مسیل و افزایش ایمنی مسیر دارد.

احداث پل های جاسک- میناب به طول سه کیلومتر، یکی دیگر از پروژه های بهره برداری شده در کریدور جنوب است که این پل ها دارای ۲۸دهانه هشت متری به همراه راه های طرفین است. پل گچین و راه های طرفین به ارزش روز ۳۲۰۰ میلیارد ریال یکی از پروژه های مهم در این کریدور است که طول مسیر بندرعباس به بندرلنگه را ۱۲ کیلومتر کوتاه تر می کند.

واریانت چاه اسماعیل به ارزش روز ۲۰۰ میلیارد ریال و باند دوم قطعه ۵ محور خمیر- بندر لنگه به ارزش روز ۹۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروژهایی است که امروز به دستور رییس جمهور در کریدور نوار ساحلی جنوب کشور به بهره برداری رسید.

اعتبار هزینه شده در این پروژه ها ۲۷۰۰ میلیارد ریال است که ارزش روز آن معادل۷ هزار میلیارد ریال است. طول کریدور نوار ساحلی جنوب کشور در استان هرمزگان ۸۳۸ کیلومتر است که تاکنون ۵۳۵ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.

کد خبر: ۵۵٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha