۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
خودداری نگین خودرو از ارائه خدمات پس فروش!
چالش جدید فرانسوی سوران در کشور چیست؟

خودداری نگین خودرو از ارائه خدمات پس فروش!

نگین خودرو از ارائه خدمات و پرداخت هزینه‌های ناشی از تعمیراتی که توانایی انجام آن را ندارد، سر باز می‌زند. این مساله مالکان خودروهای رنو در کشور را با چالش جدی تامین قطعه و دریافت خدمات‌پس از فروش مواجه کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: در حالی که شرکت نگین خودرو نماینده رسمی رنو فرانسه در ایران در زمان فروش، خدمات پس از فروش این خودروها را در کشور ۱۵۰ هزار کیلومتر و یا ۵ سال اعلام کرد. هم اکنون این شرکت از ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای مذکور خودداری می کند.

این در حالی است که پیشتر شرکت نگین خودرو بابت خدمات پس از فروش و گارانتی خودروهایی که در ایران بفروش رسانده است، بیش از ۷ درصد هزینه خدمات پس از فروش از خریداران این خودروها دریافت کرده است.

در شرایط فعلی، خریداران خودروهای نگین خودرو در ایران برای دریافت خدمات پس از فروش و گارانتی خودروهایشان با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند، به طوری که مالک یک دستگاه رنو سفران به خبرنگار بازار، گفت: خدمات پس از فروش این خودرو باتوجه به خریداری آن از شرکت نگین خودرو، باید توسط شرکت مذکور انجام شود، اما نگین خودرو از ارائه خدمات به این خودرو سواری خودداری کرده است.

هزینه گارانتی که پرداخت نمی شود
«سید رضا کاظمی» یادآورشد: پس از اینکه این خودرو سفران مشکل فنی پیدا کرد، برای دریافت خدمات پس از فروش و اطلاع از هزینه آن به شرکت نگین خودرو مراجعه کردم. مسئولان این شرکت اعلام کردند با مراجعه به یکی از تعمیرگاه‌های آزاد سطح شهر، قطعه مورد نیاز را تعویض و با ارائه فاکتور برای دریافت هزینه آن به این شرکت مراجعه کنم. لذا پس از انجام این تعمیر در یکی از تعمیرگاه های معتبر و دریافت صورتحساب به مسئولان خدمات پس از فروش شرکت نگین خودرو در تهران مراجعه کردم، اما آنها از پرداخت این هزینه گارانتی خودداری کردند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر الان ۵ ماه است که به شرکت نگنی خودرو مراجعه می کنم اما مسئولان این شرکت ما را سرگردان کرده اند و از پرداخت این هزینه  خودداری می کنند و تاکنون مراجعه ما نتیجه ای نداشته است.
این خریدار خودرو رنو از شرکت نگین خودرو تاکید کرد: مسئولان این شرکت می گویند که من باید به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه می کردم در حالی که هیچ تعمیرگاه مجازی شرکت نگین خودرو در سطح شهر تهران ندارد.

اخیرا شرکت مذکور اعلام کرده است که به اطلاع تمامی مشتریان محترم شرکت نگین خودرو(رنوپارت) می رساند که به تازگی توسط برخی تعمیرکاران غیر مجاز شبهاتی در مورد گارانتی محصولات نگین خودرو مطرح شده است و این ادعاها تنها به دلیل تخریب مغرضانه این شرکت و جذب مشتریان محترم به تعمیرگاه های غیرمجاز انجام شده است، در نهایت به زیان مشتریان عزیز و به نفع سودجویان خواهد بود.

لذا در ادامه جهت شفاف سازی موضوع، اعلام می شود که شرکت نگین خودرو (رنوپارت) به هیچ وجه گارانتی خودروها را کاهش نداده و همچنان مانند قبل به خدمت رسانی به مشتریان عزیز مشغول است و گارانتی خودروها نیز کماکان تا ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر معتبر است.

گفتنی است که بیشتر قطعات مصرفی، بدنه و موتوری این خودرو در کشور با چالش تامین مواجه است. در صورت خرابی نیز باید خودرو مدت زمان قابل توجهی زمین‌گیر و در انتظار تهیه قطعه باشد. هرچند بخشی از این موضوع منوط به تحریم‌ها است. شاید در آینده بسیار نزدیک‌تر چالش‌های جدی تامین قطعه و خدمات گریبان مالکان این خودروها را بیشتر بگیرد.
 

کد خبر: ۵۵٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha