۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
الزام اشخاص حقیقی و حقوقی دارای انبار و سردخانه به ثبت کالای خود در سامانه جامع انبارها

الزام اشخاص حقیقی و حقوقی دارای انبار و سردخانه به ثبت کالای خود در سامانه جامع انبارها

جمالی، معاون نظارت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، گفت: طبق ابلاغ سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولید کنندگان؛ اعلام موجودی کالاهای مشمول تنها از طریق سامانه جامع انبارها انجام می شود.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، رضا جمالی افزود: با توجه به ابلاغ سازمان حمایت در خصوص نحوه اعلام موجودی در سامانه انبارها و عدم نیاز اعلام موجودی خارج از سامانه مذکور، کلیه مالکان انبار و سردخانه ها موظف به ثبت کالاهای مشمول خود درسامانه جامع انبارها به آدرس https://www.nwms.ir می باشند.

وی با اشاره به اطلاع رسانی قبلی مبنی بر اینکه از ۱۵ آبانماه اعلام موجودی انبارها و مراکز نگهداری کالا به صورت دستی امکان پذیر نبوده است تاکید کرد: اعلام موجودی خارج از سامانه مذکور فاقد اعتبار بوده و باعث رفع تکلیف قانونی صاحبان کالاهای مشمول نخواهد شد.

معاون نظارت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، تصریح کرد: در صورت مواجهه تیم های نظارتی با انبار و کالای ثبت نشده در سامانه جامع انبار ها مطابق قوانین و آئین نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شیوه نامه تشدید مبارزه با اختفاء، احتکار و امتناء از عرضه با واحد متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

جمالی با اشاره به ثبت اطلاعات تعداد بیش از ۶۰۰۰ انباردر سامانه جامع انبارها گفت: این سامانه به منظور شناسنامه دار کردن همه انبارها و مراکز نگهداری کالا در سطح استان و با هدف شناسایی کالاهای قاچاق و شفاف سازی فرایند توزیع راه اندازی شده است.

وی همچنین اعلام کرد: هر شخص حقیقی و حقوقی فعال دارای انبار کالا مکلف به ثبت اطلاعات خود در این سامانه می باشد و در غیر اینصورت فعالیت‌های وی قانونی نخواهد بود زیرا فعالیت انبارها بدون وارد کردن اطلاعات در این سامانه و شناسایی هر کالایی خارج از این شبکه، قاچاق، احتکار، گرانفروشی و عدم توزیع مناسب تلقی خواهد شد.
 

کد خبر: ۵۵٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha