۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
خط لوله «دامغان- کیاسر- نکا» به لوله گاز شمال متصل شد
مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز:

خط لوله «دامغان- کیاسر- نکا» به لوله گاز شمال متصل شد

ساری- مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز از اتصال نهایی خط لوله ۴۲ اینچ «دامغان- کیاسر- نکا» به خطوط لوله ۳۰ اینچ شمال کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خطوط لوله و نفت شمال، مقدم بیگلریان با بیان اینکه خط ۴۲ اینچ دامغان - کیاسر - ساری - نکا در سال ۹۶ برای پایداری گاز در استان‌های شمالی بهره‌برداری شد، گفت: طرح تکمیلی و اتصال نهایی این خط لوله به تأسیسات تقویت فشار نکا و خطوط لوله نور - رامسر و کردکوی - نکا با هدف پایداری گاز استان‌های شمالی به ویژه مازندران با موفقیت به پایان رسید.

وی افزود: در این عملیات، خط ۴۲ اینچ مذکور در سه نقطه به خطوط لوله کردکوی - نکا و نکا - رامسر و همچنین به تأسیسات تقویت فشار گاز نکا متصل شد و در سرویس قرار گرفت که این موضوع سبب پایداری گاز مصرف‌کننده‌های خانگی، صنعتی، نیروگاهی و افزایش توان پایداری جریان گاز در محدوده منطقه ۹ عملیات در شرایط بحرانی می‌شود.

بیگلریان گفت: از ویژگی‌های این طرح، امکان ارتباط و انتقال گاز از خط لوله ۴۲ اینچ دامغان - کیاسر - ساری - نکا به خط لوله سرخس - نکا و خط لوله نکا - رامسر و به عکس است که در شرایط اضطراری و کاهش فشار شبکه، امکان استفاده از توان تأسیسات تقویت فشار نکا برای تقویت فشار گاز خط لوله ۳۰ اینچ شمال کشور به‌ویژه در مرکز و شرق استان مازندران وجود دارد که فشار ورودی گاز نیروگاه را تأمین می‌کند.

کد خبر: ۵۵٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha