۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
۱۰ هزار تن ماهی در کردستان تولید می شود
تا پایان سال جاری؛

۱۰ هزار تن ماهی در کردستان تولید می شود

کردستان- حسین‌پور، مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: براساس پیش بینی انجام شده تا پایان سال جاری ۱۰ هزار و ۳۰۰ تن ماهی در این استان تولید می شود.

حمید حسین‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار از آغاز رهاسازی بچه ماهی در منابع آب غیرشرب استان خبر داد و گفت: براساس برآورد انجام شده امسال میزان تولید در مزارع پرورش ماهی و منابع آبی ۱۰ هزار و ۳۰۰ تن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تولید ماهی در سال جاری ۳۰۰ تن نسبت به سال گذشته افزایش پیدا می کند، اضافه کرد: بیشترین مراکز تولید ماهی استان در شهرستان های کامیاران، سقز، سروآباد و سنندج قرار دارند.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: بیشترین گونه ماهی های تولیدی در استان شامل قزل آلا، فیتوفاک، بیگ هد، کپور و آمور است.

حسین پور سرانه مصرف گوشت ماهی در استان را سالانه شش کیلوگرم ذکر کرد و گفت: در هر مقطعی از سال ماهی تولید شده علاوه بر بازار داخل استان به سایر استان های کشور و حتی اقلیم کردستان عراق صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای هفته جاری رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی و مزارع پرورشی استان آغاز شده است، یادآور شد: در نخستین مرحله ۳۳۰ هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه زریبار رهاسازی شد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: در رهاسازی بچه ماهی از گونه هایی استفاده می شود که تثبیت کننده آب هستند و از رسوب در دریاچه ها و منابع آبی جلوگیری می کنند و منافع زیادی برای محیط زیست دارند.

حسین پور افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده طی ایام رهاسازی بچه ماهی ۶۵۵ هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی غیرشرب استان رهاسازی می شوند.

کد خبر: ۵۵٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha