۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
طول آزاد راه‌های کشور به ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر می‌رسد
وزیر راه و شهرسازی:

طول آزاد راه‌های کشور به ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر می‌رسد

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: حجم آزادراه‌های کشور به ویژه آزادراه‌ها و مسیرهای ترانزیتی از ابتدای دولت یازدهم تا پایان دولت دوازدهم با ۵۰ درصد افزایش از ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر به حدود ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

به گزارش بازار، محمد اسلامی در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت راه و شهر سازی گفت: امروز قطعه مهم و اثرگذار از آزاد راه بخش شرقی اصفهان به طول ۱۰۰ کیلومتر به بهره برداری می‌رسد که در بر طرف کردن گره‌های ترافیکی و صرفه جویی در وقت و مصرف سوخت بسیار موثر خواهد بود.

وی گفت:در جاده‌ها هر جایی که تعداد خودروها از عدد ۲۲۰ عبور کند ما قطعه دوم ایجاد می‌کنیم و با اقداماتی که برای گسترش بزرگراه‌ها برای کاهش حوادث انجام شده از ۱۲ هزار کیلومتر بزرگراه در ابتدای دولت یازدهم تا امروز به ۱۸ هزار کیلومتر رسیدیم.

وی گفت: امروز ۹۷ کیلومتر بزرگراه در استان هرمزگان در نوار ساحلی و ۲۴ کیلومتر در کرمان افتتاح می‌شود و امیدواریم تا پایان دولت بزرگراه‌ها را به ۲۰ هزار کیلومتر برسانیم

اسلامی با اشاره به افتتاح طرح‌های فرودگاهی گفت: ظرفیت فرودگاه‌ها از ۵۷ میلیون مسافر در سال تا پایان دولت به ۷۵ میلیون مسافر خواهد رسید.

اسلامی گفت: با طرحی که برای گسترش ترمینال فرودگاه امام خمینی داریم در فاز نخست ظرفیت ۳۰ میلیون مسافر اضافه می‌شود و در مجموع به عدد ۱۰۰ میلیون نفر خواهیم رسید.

وی گفت: در بخش فرودگاهی، آسمان ایران را به سیستم‌های مجهز ناوبری مجهز کردیم و قدرت ناوبری در حال گسترش است بطوری که حجم پروازهای عبوری در دولت یازدهم و دوازدهم ۴۰ درصد افزایش یافته و قدرت پذیرش ۱۰۰ فروند پرواز در روز به ۱۸۰۰ ارتقا یافته است و این امور با توسعه زیر ساخت فرودگاه‌ها باند دوم پارکینگ هواپیماها و احداث ترمینال‌های بین المللی و فضاهای جانبی اتفاق افتاده است.

کد خبر: ۵۵٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha