۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
ناکامی دولت امریکا در توقف نوسازی ناوگان حمل و نقل
رئیس‌ جمهور مطرح کرد

ناکامی دولت امریکا در توقف نوسازی ناوگان حمل و نقل

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور گفت: خباثت دولت آمریکا در ایجاد مانع برای نوسازی ناوگان حمل و نقل، مانع از توسعه این بخش نشده است.

به گزارش بازار، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از ۱۳ پروژه آزادراهی و فرودگاهی کشور، با اشاره به عزم جدی دولت در توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای گفت: خوشبختانه با وجود خباثت دولت  امریکا در ایجاد مانع برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور دولت با اتکا به توانمندای های داخلی این هدف را دنبال کرد.

وی تصریح کرد: یکی از تلاش‌های دولت یازدهم و دوازدهم این بود که در عرصه حمل و نقل از فناوری‌های نوین و شرکت‌های استارت آپی استفاده کند که در این زمینه اقدامات بسیار خوبی شده است.

رئیس جمهور افزود: این اقدامات به نحوی است که به جای آن که یک کامیون به بندر می‌رفت و پس از انتقال بار خالی باز می‌گشت، با استفاده از سیستم استارت آپی زمانی که بار منتقل می‌کند می‌داند که در مسیر بازگشت چه باری را بازگرداند.

روحانی اضافه کرد: تا پیش از این در جاهایی امکان حمل و نقل نبود و یا حمل و نقل بود، اما امکان ارتباط نبود و کارها خوب پیش نمی‌رفت، موضوعی که برای بخش کشاورزی ما بسیار حائز اهمیت است، اما با استفاده از امکانات شرکت‌های استارت آپی این مشکلات کاهش یافته است.

دیجیتالی کردن اقتصاد از مسائل مهم یکی از مسائل مهم است
رئیس جمهور تاکید کرد: یکی از مسائل بسیار مهم برای ما، دولت الکترونیک، دیجیتال کردن اقتصاد و فعال کردن شرکت‌های استات آپی است که تحول بسیار بزرگی ایجاد کرد و آن را تا پایان دولت ادامه خواهیم داد.

روحانی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه حرکت بسیار خوبی را برای نوسازی حمل و نقل آغاز کردیم، افزود: در ماه‌های نخست پس از توافق هسته‌ای توانستیم قراردادهای بسیار مهمی امضا کنیم و ۱۶ هواپیمای نو وارد کشور کنیم، همه می‌دانند که ما در این زمینه با چه محدودیت‌هایی مواجه و ناچار بودیم از هواپیماهای دسته دوم استفاده کنیم.

رئیس جمهور گفت: اگر دولت خبیث اخیر آمریکا نبود تا به حال ده‌ها فروند هواپیمای دیگر وارد کشور می‌شد و ناوگان هواپیمایی کاملا نوسازی شده بود.

روحانی افزود: در زمینه ریل کار بسیار بزرگی در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده است به نحوی که اکنون در ساخت واگن‌ها و حتی بخش بسیار بزرگی از لوکوموتیوها و ریل به خودکفایی رسیدیم و کار بسیار بزرگی انجام شده است.

رئیس جمهور در ادامه گفت: قصد ما این بود که کل ناوگان حمل و نقل اعم از مسافربری، بار، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها را نوسازی کنیم برای این طراحی کرده بودیم که بتوانیم تا پایان دولت یازدهم و ابتدای دولت دوازدهم کل کامیون‌های کشور را نوسازی کنیم.

روحانی افزود: برای این طرح، خریدهای خارجی و کارخانه‌های داخلی آن نیز مشخص بود، اما باز هم خباثت دولت اخیر آمریکا سبب شد که این طرح با مشکلاتی مواجه و کند شد که البته از طریق دیگر انجام می‌شود.

رئیس جمهور گفت: مردم عزیزما بدانند حمل و نقل برای ما اهمیت دارد و دولت در زمینه ترانزیت، ریل و نوسازی ناوگان هوایی کارهای بسیار مهمی انجام داده است.
 
روحانی افزود: ۹ طرح بزرگ آزادراهی امسال و سال آینده در دستور کار دولت است، بخشی ممکن است به دولت بعد برسد و ما همه تلاش خود را برای تکمیل این طرح‌ها و دیگر طرح‌های حمل و نقل انجام می‌دهیم.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: با تحول در طرح‌های حمل و نقل سبب توسعه تولید، صادرات، رفاه مردم و صرفه جویی فراوان در زمینه انرژی شود.

کد خبر: ۵۵٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha