۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
ورود سامانه بارشی از روز شنبه و هشدار طغیان رودخانه‌ها
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

ورود سامانه بارشی از روز شنبه و هشدار طغیان رودخانه‌ها

اصغری، کارشناس هواشناسی اعلام کرد: از روز شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و بارش‌ها از سواحل غربی دریای خزر شروع خواهد شد.

به گزارش بازار، محمد اصغری گفت: امروز هم در سواحل دریای خزر به ویژه استان گیلان بارش‌های نسبتا سنگینی پیش رو خواهیم داشت و در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بخش‌هایی از شمال خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان و بلندی‌های تهران و همچنین البرز، قزوین، زنجان بارش‌ها با شدت و ضعف ادامه دارد.

وی ادامه داد: به شکل پراکنده استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی از این بارش‌ها بی نصیب نخواهند شد.

کارشناس هواشناسی افزود: در خراسان جنوبی و نیز بخش‌هایی از شرق کشور یعنی استان هرمزگان زمینه برای بارش‌ها و وقوع رگبارهای خفیف مهیاست و آب‌های ساحلی کشور نیز نسبتا متلاطم است و همین طور آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز مواج پیش بینی شده است.

اصغری گفت: این شرایط برای فردا جمعه نیز فراهم است به ویژه در سواحل دریای خزر که بارندگی‌ها به شکل پراکنده‌تر از امروز خواهد بود.

وی افزود: در شمال شرق کشور نیز بارندگی‌ها به همین ترتیب تداوم خواهد داشت به ویژه که تداوم سرما در شمال شرق کشور ادامه دارد یعنی در مشهد که سردترین مرکز استان ما بود و این سرما فردا شب نیز باقی خواهد ماند.

کارشناس هواشناسی گفت: سامانه‌ای که از روز شنبه قرار است وارد کشور شود در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، ایلام، خوزستان، کرمانشاه و کردستان، همدان، زنجان، تهران و البرز نیز از شدت بارندگی‌ها برخوردار خواهد شد و بارندگی‌ها در حدی خواهد بود که منجر به آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها می‌شود.

وی گفت: از شنبه شدت بارندگی‌ها قابل توجه است و تا یکشنبه ادامه دارد هرچند که بارندگی‌ها تداوم نخواهد داشت، اما این سامانه بخش‌هایی از شرق کشور را نیز دربر خواهد گرفت بطوری که کرمان، یزد، خراسان شمالی و جنوبی نیز از این بارندگی‌ها بهره‌مند خواهند شد.

اصغری افزود: با عبور این سامانه با توجه به رطوبت هوای سرد با ریزش هوای سرد مواجه خواهیم شد، اما اوج بارش‌ها از روز شنبه و باز هم در سواحل دریای خزر خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گفت: تا دو هفته آینده روزهای بارانی پیش رو خواهیم داشت که قابل توجه خواهد بود.

کد خبر: ۵۵٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha