۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
درآمد راه‌آهن از هزینه پیشی گرفت/ تحول در صنعت ریلی با اتکا به توان داخلی محقق شد
مدیرعامل شرکت راه‌آهن:

درآمد راه‌آهن از هزینه پیشی گرفت/ تحول در صنعت ریلی با اتکا به توان داخلی محقق شد

رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی، بر ضرورت هم افزایی در خانواده بزرگ راه آهن تاکید کرد و با اشاره به اینکه تحول در صنعت ریلی با اتکا به توان داخلی محقق شد، مرکز جهادی پیشرفت را از مراکز مهم و موثر در مجموعه راه آهن جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن و در نشست سه‌شنبه‌های فناورانه ضمن رونمایی و حمایت از این سلسله نشست‌ها و بحث‌ها در آن مرکز، گفت: خانواده بزرگ راه آهن در تلاش هستند تا اتفاقات مهمی را در کشور رقم بزنند. در همین راستا نیز شاهد بودیم که مهر امسال درآمدها بر هزینه‌ها پیشی گرفت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تلاش کردیم تا تمامی مسائل را در حوزه منابع انسانی شناسایی و برطرف کنیم و در عین حال شادی و نشاط را به خانواده بزرگ راه‌آهن بازگردانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با وجود مسایل و مشکلاتی که وجود دارد در تلاش هستیم تا مسایل و موانع موجود را با قوانین و مقررات حاکم به نفع راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برطرف کنیم.

رسولی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد: برای اولین بار ضوابط اجرایی بودجه برای راه‌آهن تصویب و ابلاغ شد که با اینکار در صدد بودیم تا افزایش سلامت اداری، شفافیت بیشتر در انجام امور راه‌آهن، کاهش هزینه‌های شرکت راه‌آهن رخ دهد که خوشبختانه تمامی این موارد محقق شد.

وی از حذف هزینه‌های غیرضروری در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: تلاش شد تا با حذف هزینه‌های غیرضروری هم منابع کشور صرف توسعه و پیشرفت راه‌آهن شود و در عین حال وابستگی به بودجه دولت نیز کاهش یابد.

رسولی تصریح کرد: صنعت ریلی صنعت توانمند و مستعدی است. در عین‌حال، ظرفیت‌های و استعدادهای زیادی در خانواده راه‌آهن وجود دارد که تلاش خواهد شد تا این ظرفیت‌ها درتعامل با مجلس و دولت به نفع راه‌آهن تقویت شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: در سال جاری که تشدید تحریم‌ها و همچنین بیماری کرونا، درآمدهای دولت را محدود کرد، توانستیم بخشی از نوسازی ناوگان حمل و نقل را انجام داده و در این صنعت تحول ایجاد کنیم.

رسولی افزود: تمامی تحولاتی که در حوزه راه آهن رخ داد با اتکا برتوان داخلی بوده است و این ها از جمله مواردی است که باید بر آن تاکید شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز جهادی پیشرفت در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تیرماه امسال افتتاح و راه اندازی شد و در مدت چهارماهه توانسته همفکری های خوبی به مجموعه راه آهن ارایه دهد، گفت: تفکر، نیروی انسانی، اراده و شور و شوقی که در مرکز جهادی پیشرفت حاکم است، موجب ارتقا و پیشرفت راه آهن شده است که امید است این تفکر ادامه یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه وزیر راه و شهرسازی از مرکز جهادی پیشرفت در راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از نمونه های موفق نامبرده است، افزود: راه آهن جمهوری اسلامی ایران جایگاه مناسبی در صحنه بین المللی و در UIC دارد که مرهون تلاش های شبانه روزی در این بخش است.

رسولی از اصلاح قراردادهای همکاری ۲۴۴۵ نفر از نیروهای انسانی شاغل در راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: توجه به سرمایه انسانی شعار نبوده، بلکه یک اعتقاد و باور است.

وی در عین حال بر ضرورت هم‌افزایی در مجموعه راه آهن تاکید کرد و گفت: اگر قرار است  ایران از روی ریل راه آهن به آینده درخشان برسد باید ریل مستحکم و پایدار داشته باشیم.

رسولی یادآور شد: تا سال ۹۰، مصوبات هیات مدیره به شکل مدون وجود نداشت. از سال ۹۰ تا ۹۸ نیز  حدود ۱۶۸۰مصوبه ای که وجود داشت مورد بازنگری قرار گرفت که از این  میزان مصوبه، ۱۸۳ مصوبه معتبر و منسوخ اعلام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با امید به توان داخلی امید است تا راه آهنی مقتدر، توسعه یافته و متناسب با استاندارد جهانی داشته باشیم.

کد خبر: ۵۵٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha