۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
حذف مزایای بیکاری ۱۲ میلیون آمریکایی
«ای بی سی نیوز» گزارش داد

حذف مزایای بیکاری ۱۲ میلیون آمریکایی

پایگاه اینترنتی‌ «ای بی سی نیوز» نوشت: ۱۲ میلیون آمریکایی قرار است روز بعد از ژانویه مزایای بیکاری خود را از دست بدهند.

به گزارش بازار، پایگاه اینترنتی‌ ای بی سی نیوز در گزارشی به مشکلات اقتصادی پیش روی شهروندان آمریکایی پرداخت و نوشت ۱۲ میلیون آمریکایی قرار است روز بعد از عید تولد حضرت مسیح (ع)، مزایای بیکاری خود را از دست بدهند.

در این گزارش به قلم ایمی پیچی آمده است: بر اساس بررسی‌ها و تحلیل‌های جدید انجام شده، حدود ۱۲ میلیون کارگر بیکار در سراسر آمریکا روز پس از عید تولد حضرت مسیح (ع) مزایای بیکاری خود را از دست می‌دهند. به گفته کارشناسان، قطع این مزایا می‌تواند بسیاری از خانوارها را به سوی فقر سوق دهد و در عین حال سبب ایجاد مشکلاتی برای بهبود اقتصادی شود.

دو برنامه مهم دولتی که توسط قانون CARES موز آن‌ها صادر شدهاست، در روز ۲۶ دسامبر منقضی می‌شوند. یک از آن‌ها برنامه کمک به بیماری ناشی از همه گیری نام دارد که سبب ارائه کمک‌های بیکاری برای کارگران مستقل می‌شود. طبق تحقیقی که روز چهارشنبه توسط بنیاد قرن -که یک اتاق فکر پیشرو محسوب می‌شود- منتشر شد، بدین ترتیب هفت میلیون و ۳۰۰ هزار کارگر از درآمد فوری مورد نیاز خود محروم می‌شوند.

تحلیل‌ها نشان داد چهار میلیون و ۶۰۰ هزار کارگر دیگر نیز از برنامه جبران خسارت بیکاری اضطراری کنار گذاشته می‌شوند، که یک برنامه دیگر زیرنظر قانون کرز CARES محسوب می‌شود و سبب ارائه ۱۳ هفته فراتر از ۲۶ هفته‌ای که ایالت‌ها ارئه می‌کنند، کمک‌های بیکاری را ارائه می‌دهد.

به گفته باب شوارتز اقتصاددان ارشد در موسسه اکونومی آکسفورد، پایان برنامه‌های محرک یک آزمون واقعی برای اقتصاد محسوب می‌شود. برنامه حمایت از بیکاری در حالی منقضی می‌شود که کووید ۱۹ در سراسر آمریکا در حال گسترش یافتن است و محدودیت‌های جدیدی در ایالت‌ها و شهرهای مختلف آمریکا در حال اجرایی شدن می‌باشد.

شوارتز در گزارشی نوشت: با افزایش موارد ابتلا به این ویروس در بیشتر کشورها، محدودیت‌های بیشتری نیز اعمال می‌شود و این موضوع به نوبه خود زمینه را برای افزایش مجدد میزان بیکاری فراهم می‌کند. او همچنین گفت: مگر اینکه کنگره برنامه ارائه مزایای بیکاری را تمدید کند، در غیر این صورت یک منبع حیاتی درآمد برای این قشر ضعیف از بین خواهد رفت.

کد خبر: ۵۵٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha