۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
تعدیل کارگران واحدهای طلا فروشی اصفهان/ تسهیلاتی که کارساز نیست
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در گفت‌وگو با بازار:

تعدیل کارگران واحدهای طلا فروشی اصفهان/ تسهیلاتی که کارساز نیست

اصفهان – شیشه بران، رئیس اتحادیه طلا، نقره و جواهر اصفهان با بیان اینکه در وضعیت رکود موجود بسیاری از کارگاه‌های طلافروشی اصفهان مجبور به تعدیل نیرو به دلیل بالا رفتن قیمت کارگر شدند، گفت: وام کمک به اشتغال نیز برای حل مشکلات این صنف چشمگیر نیست.

هوشنگ شیشه بران در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در خصوص آخرین وضعیت بازار اصفهان با توجه به بحران اقتصادی موجود در کشور و همچنین نا بسامانی بازار جهانی اظهار داشت: سه هزار و ۵۰۰ واحد طلا فروشی در استان اصفهان وجود دارد که همه این واحدها شرایط خوبی را سپری نمی‌کنند.

تنها طلای خام در اصفهان خرید و فروش می‌شود
وی با بیان اینکه خرید و فروش طلا در بازار اصفهان به پایین‌ترین میزان خود رسیده است، ابراز داشت: اندک خرید و فروشی نیز که وجود دارد به صورت طلای خام است.

رئیس اتحادیه تولید و فروش مصنوعات طلا، نقره و جواهر اصفهان با بیان اینکه بازار طلا همچون دیگر بخش‌های اقتصادی با رکود بسیار شدیدی روبه‌رو است، افزود: این رکود بر اقتصاد کلی نیز تاثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه صنف طلا فروشان با توجه به اینکه تامین کننده نیاز اساسی مردم نیستند طی دو هفته محدودیت فعالیت دارند، اضافه کرد: از سوی دیگر باید توجه داشت همه کسانی که کالای ارزشمندی را معامله می‌کنند پولدار نیستند، قیمت طلا از انس جهانی تبعیت می‌کند، اکثر طلافروشان تنها فروشنده هستند و سرمایه‌ای ندارند و آنچه دارند متعلق به کارگاه‌های و بنکداران است.

شیشه‌بران در خصوص تامین امنیت طلافروشان در اصفهان گفت: در این زمینه نیروی انتظامی همکاری ویژه‌ای با اعضای این صنف داشته است، تجهیزات مورد نیاز برای ایمن‌سازی تامین شده است و کمبودی در این زمینه نداشته‌ایم و همه موارد امنیتی از جمله شیشه ضد گلوله و دوربین مدار بسته در داخل کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در وضعیت رکود موجود در کشور بسیاری از کارگاه‌های طلافروشی مجبور به تعدیل نیرو به دلیل بالا رفتن قیمت کارگر شدند، اضافه کرد: وام کمک به اشتغال نیز برای حل مشکلات این صنف چشمگیر نیست.

نوسان‌های اقتصادی در کشور منجر به تعطیلی و ورشکستگی بسیاری از واحدهای طلافروشی شدند

طلا از جریان اقتصادی کشور خارج شد
رئیس اتحادیه تولید و فروش مصنوعات طلا، نقره و جواهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر صنف طلا فروشان برای حفظ خود تلاش می‌کنند، اضافه کرد: این در حالی است که طلا در حال حاضربه دلیل ناتوانی مردم برای خرید در جریان کلی اقتصادی کشور حضور ندارد.

وی با بیان اینکه قیمت طلا در کشور از قیمت انس جهانی، عرضه و تقاضا و قیمت ارز در بازار آزاد تبعیت می‌کند، افزود: اگر ارز تک نرخی شود کارگاه‌های ساخت طلا نیز تکلیف خود را در مورد تامین می‌دانند و از سوی دیگر نوسان موجود در بازار طلا که همه ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جهان را در بر می‌گیرد نیز آزار دهنده است.

شیشه بران با بیان اینکه در استان اصفهان همه اصناف باید مطابق با قانون نظام صنفی فعالیت داشته باشند، افزود: از سوی دیگر باید توجه داشت که نوسان‌های اقتصادی در کشور منجر به تعطیلی و ورشکستگی بسیاری از واحدهای طلافروشی شدند.

وی گفت: معاملات بازار طلا باید وزن به وزن باشد و به محض وجود نوسان برخی از واحدهای صنفی برای تامین میزان وزنی دچار مشکل شده‌اند و مجبور به تعطیلی واحد صنفی خود شده‌اند.

کد خبر: ۵۵٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha