۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
تاثیر موج دوم کرونا بر تقاضای نفت کمتر از بهار است
معاون نخست وزیر روسیه:

تاثیر موج دوم کرونا بر تقاضای نفت کمتر از بهار است

نواک، معاون نخست وزیر روسیه تاثیر موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا بر تقاضای نفت را کمتر از فصل بهار دانست.

به گزارش بازار به نقل از شانا، الکساندر نواک روز سه‌شنبه (۲۷ آبان‌ماه) در نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) اعلام کرد: اقدام‌های کشورهای مختلف برای مهار موج جدید همه‌گیری ویروس کرونا نسبت به گذشته تأثیر کمتری بر تقاضای نفت داشته است.

وی افزود: یافتن راه مبارزه با این بیماری همه‌گیر عامل مثبتی برای رشد بازار است.

معاون نخست وزیر روسیه گفت: این واقعیت که جهان اکنون نحوه مقابله با این همه‌گیری را بهتر درک می‌کند، عامل مثبتی است. اقدام‌های تازه برای مهار این ویروس تأثیر کمتری بر تقاضا دارند و ما شاهد پیشرفت چشمگیری در تولید واکسن هستیم.

اوپک در گزارش ماه نوامبر خود چشم‌انداز کاهش تقاضای نفت برای سال ۲۰۲۰ را ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و به ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز رساند بنابراین انتظار می رود تقاضای نفت ۹۰ میلیون بشکه در روز باشد.  

کاهش تقاضا به‌دلیل ضعف تقاضای نفت در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در سه ماه سوم امسال و محدودیت‌های اعمال شده برای مهار ویروس کروناست که به‌تازگی در بعضی از کشورها اعلام شده است و این مسئله بر حمل و نقل سه ماه چهارم تأثیر می‌گذارد.

انتظار می‌رود تقاضای نفت در سال ۲۰۲۱ و نسبت به مدت مشابه ۲۰۲۰، ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد، که نسبت به ارزیابی ماه گذشته ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است، پیش از این انتظار می‌رفت این رقم ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز باشد.

کد خبر: ۵۵٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha