۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
مشکل نبود انسولین در همدان همچنان پابرجاست
رئیس انجمن دیابت استان همدان:

مشکل نبود انسولین در همدان همچنان پابرجاست

همدان - کوثری؛ رئیس انجمن دیابت استان همدان با تاکید بر اینکه بیماران مبتلا به دیابت در همدان باید عضو انجمن شوند، گفت: مشکل نبود انسولین همچنان وجود دارد و بیماران رنج می‌برند.

ناهید کوثری در گفتگو با خبرنگار بازار از مشکلات بیماران مبتلا به دیابت در استان همدان خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه داروی انسولین برای بیماران این گروه پیدا نمی‌شود.

وی افزود: هرچند مشکل کشوری است و داروی ایرانی هم وجود دارد اما بیماران بیشتر به نوع قلمی عادت کرده‌اند و نبود این دارو آنها را به سال‌ها پیش برمی‌گرداند که با مشکلاتی نوع ایرانی مصرف کنند.

رئیس انجمن دیابت استان همدان اضافه کرد: بیماران مبتلا به دیابت در معرض خطر کرونا هستند که ما به آنها توصیه می‌کنیم از منزل خارج نشوند و به تمام توصیه‌ها توجه کنند در حالی که مجبورند برای یافتن انسولین تمام داروخانه‌های شهر را بگردند.

وی با بیان اینکه تعدادی از بیماران  به کرونا مبتلا شده‌اند و برخی وضعیت وخیم داشتند؛ اظهار کرد:  متاسفانه یک خانم ۳۸ ساله‌ مبتلا به کرونا در همدان فوت کرد.

کوثری با اشاره به اینکه این بیمار بعد از بهبودی به منزل آمد و در اثر عفونت جان خود را از دست داد؛ عنوان کرد: ما تاجایی که در توان داریم آموزش‌ها را به بیماران می‌دهیم و اپلیکیشنی در اختیارشان قرار دادیم تا انسولین‌های موجود در داروخانه‌های شهر را از این طریق پیدا کنند و کمتر در معرض فضاهای شلوغ قرار گیرند.

وی از عضویت دو هزار نفر در انجمن دیابت استان همدان خبر داد و گفت:  کنترل نامناسب قند خون  باعث اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود و سیستم دفاعی برای مقابله با انواع ویروس‌ها و باکتری‌ها ضعیف‌تر عمل می‌کند.

وی عنوان کرد: مدیریت دیابت نیازمند مراقبت، کنترل و درمان روزانه، سبک زندگی سالم و آموزش مداوم است.

کد خبر: ۵۵٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha