۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
وعده پرداخت وام در نوشتار باقی ماند
رئیس اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران:

وعده پرداخت وام در نوشتار باقی ماند

نریمانی، رئیس اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران با ابراز نگرانی از ایجاد شغل های کاذب به دنبال بیکاری ناشی از تداوم تعطیلی های صنوف گفت: دولت برای تامین معاش و مخارج واحدهای صنفی چگونه عمل می کند؟ در دوره اول سال ۹۹ که تعطیلی کامل صنوف از سوی ستاد کرونا اعلام شد، دولت به ما قول مساعدت و همکاری داد؛ اما به هیچ یک از وعده های خود عمل نکرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، علی اکبر نریمانی، رئیس اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران در خصوص تعطیلی های پیش رو گفت: با اعلام تعطیلی از یک آذر ماه به مدت دو هفته باید شاهد تعطیلی بسیاری از واحدها و بیکاری نیروهای این واحدها باشیم که البته این افراد برای تامین مخارج زندگی خود باید به کار مشغول باشند، لذا جذب فعالیت های غیرتولیدی و توزیعی می شوند، شغل های کاذبی که در کشور ایجاد می شود در آینده مشکلات زیادی ایجاد می کند. امید است تا دولت در این رابطه تدابیر خوبی بیندیشد.

وی با اشاره به خسارات ناشی از تداوم تعطیلی در این صنف بیان داشت: متاسفانه برخی از صنوف این اتحادیه به ناچار و به دلیل تعطیلی های زیاد و عدم کسب وکار مجبور شدند تا نیروهای خود را تعدیل کنند و به همین سبب بیکاری در کشور بسیار زیاد شده است.

او با ابراز تاسف از اینکه وعده پرداخت وام تنها در نوشتار باقی ماند افزود: سازمان امور مالیاتی به دریافت مالیات های هر ساله خود مشغول شد و امسال حتی درصدی هم به میزان سال گذشته اضافه نمود. عادلانه نیست که اصناف همه مسائل و سختی ها را تحمل کنند. سرمایه خود را از دست بدهند و خود را سپر بلای کشور نمایند و دولت از ایشان حمایت نکند.

رئیس اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران اظهار داشت: در انتظار ابلاغ اتاق اصناف تهران هستیم تا تکلیف سرویس دهی صنف از یک آذر ماه کاملاً روشن شود. هنوز ابلاغیه فعالیت سالن ها در دو هفته آینده این اتحادیه را دریافت نکرده ایم. البته ستاد ملی کرونا اعلام داشته که رسته بیرون بر می تواند فعال باشد اما مگر این رسته چه میزان از اعضای صنف را تشکیل می دهد؟

او در ادامه بیان داشت: افرادی که در رسته بیرون بر فعال هستند تعداد کمی از این صنف را تشکیل می دهند. دولت برای تامین معاش و مخارج واحدهای صنفی چگونه عمل می کند؟ در دوره اول سال ۹۹ که تعطیلی کامل صنوف از سوی ستاد کرونا اعلام شد، دولت به ما قول مساعدت و همکاری داد؛ اما به هیچ یک از وعده های خود عمل نکرد.

نریمانی تاکید کرد: همه قوانین و پروتکل های بهداشتی به صنوف ابلاغ شده و ملزم به زعایت هستند. این قوانین شامل استفاده از ماسک، پوشیدن دستکش، رعایت فاصله های میزها و صندلی ها در سالن ها، استفاده از مواد ضدعفونی کننده در سالن و ... می باشد که الحمدلله تاکنون این نکات کاملاً از سوی اعضاء رعایت شده است.

کد خبر: ۵۵٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha