۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
افتتاح ۱۰ پروژه فرودگاهی با حضور رئیس جمهور؛ فردا
مدیرعامل شرکت‌ فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد

افتتاح ۱۰ پروژه فرودگاهی با حضور رئیس جمهور؛ فردا

امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از افتتاح ۱۰ پروژه به ارزش کلی هشت هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال در فرودگاه‌های گرگان، اصفهان، شاهرود، تبریز و مشهد با حضور رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری با اعلام این خبر عنوان کرد: این پروژه‌ها فردا ۲۹ آبان به صورت ویدیوکنفرانس توسط رییس جمهور و با حضور آقای محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در فرودگاه گرگان طرح‌های ترمینال بین المللی به مساحت ۸۷۰۰ متر مربع، ساختمان تشریفات و سالن چندمنظوره به مساحت ۲۱۰۰ متر مربع، ساختمان سپاه به مساحت ۸۰۰ متر مربع و توسعه اپرون و محوطه سازی به مساحت ۵۸ هزار متر مربع افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه‌های افتتاحی فرودگاه اصفهان شامل توسعه و بهسازی ترمینال بین المللی، محوطه سازی و احداث موتورخانه با مساحت ۹۰۰۰ متر مربع و توسعه و بهسازی اپرون به مساحت ۹۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع است.

وی در معرفی پروژه‌های افتتاحی فرودگاه شاهرود از توسعه و بهسازی ترمینال با مساحت ۳۰۰۰ متر مربع و توسعه و بهسازی سطوح پروازی با مساحت ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ متر مربع نام برد و افزود: در فرودگاه تبریز پروژه توسعه و بهسازی اپرون و تاکسی وی‌های ارتباطی با مساحت ۵۵ هزار و ۴۰۰ متر مربع افتتاح می‌شود.

امیرمکری گفت: در فرودگاه مشهد نیز پروژه محوطه سازی به مساحت ۱۷۰ هزار متر مربع به بهره برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از پروژه‌های فرودگاهی فوق، ظرفیت اپرون فرودگاه‌ها به مساحت ۱۷۸ هزار و ۶۰۰ مترمربع، ظرفیت پذیرش پرواز به تعداد ۱۸ استند (از ۱۹ به ۳۷ استند)، ظرفیت ترمینال فرودگاه‌ها به مساحت ۲۰ هزار و ۷۰۰ مترمربع و ظرفیت پذیرش مسافر به میزان دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها افزود: توسعه، نوسازی و بهسازی سطوح عوامل میدان پروازی به مساحت ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ مترمربع از دیگر مباحثی است که با افتتاح پروژه‌های فوق اتفاق می‌افتد.

کد خبر: ۵۵٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha