۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
تشکیل ۱۷۱ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در فارس
رئیس اداره بازرسی سازمان صمت فارس اعلام کرد

تشکیل ۱۷۱ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در فارس

شیراز- رئیس اداره بازرسی سازمان صمت استان فارس گفت: طی آبان ماه سال جاری پس از بازرسی از ۴ هزار و ۱۴۵ واحد صنفی استان فارس ۲۴۳ پرونده تخلف به ارزش ۱۷۰ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال تشکیل شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی صمت استان فارس، حمید زارع با اشاره به آمار بازرسی‌های انجام شده در آبان ماه سال جاری اظهار داشت: در آبان ماه سال جاری بیش از ۴ هزار و ۱۴۵ واحد مورد بازرسی قرار گرفتند که برای ۲۴۳ واحد متخلف پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۷۰ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال تشکیل و برای طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی فارس ارجاع شده است.

وی تصریح کرد: در این بازرسی‌ها کالاها و خدمات اولویت دار در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات، ایجاد زمینه مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی مدنظر قرار گرفته و بازرسی از کالاهایی از جمله مرغ، تخم مرع، اقلام بهداشتی، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، لاستیک و … در اولویت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از پرونده‌های ارجاع شده به تعزیرات ۸۹ پرونده مربوط به گرانفروشی، ۱۲ پرونده کم فروشی، پنج پرونده احتکار، سه پرونده فروش اجباری و ۱۳۴ پرونده مربوط به سایر تخلفات بوده است.

زارع با اشاره به پنج پرونده احتکار گفت: یکی از پرونده‌های احتکار مربوط به کشف انبار روغن خوراکی، چای، رب گوجه فرنگی، برنج و قند بود که پرونده به ارزش بیش از ۹ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی برای صدور رأی ارسال شده است.

رئیس اداره بازرسی سازمان صمت فارس شناسایی و کشف انبار برنج و کود شیمیایی و تشکیل پرونده احتکار به ارزش بیش از ۱۰۲ میلیارد ریال، شناسایی انبار خودرو و تشکیل پرونده احتکار به ارزش ۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از دیگر پرونده‌های احتکار تشکیل شده در آبان ماه ۹۹ ذکر کرد.

زارع همچنین تشکیل پرونده فروش اجباری برای یک شرکت پخش به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال را نیز از دیگر پرونده‌های مهم تشکیل شده در مدت زمان یاد شده برشمرد.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت فارس اطلاع دهند تا بازرسان در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

کد خبر: ۵۴٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha