۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
بررسی کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ در جلسه امروز دولت
رئیس دفتر رئیس جمهور اعلام کرد

بررسی کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ در جلسه امروز دولت

واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: امروز کلیات بودجه در دولت مطرح و مواردی که جزو تاکیدات مقام معظم رهبری و نیز سیاست‌های اساسی دولت بود در این لایحه لحاظ شد.

به گزارش بازار، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت، افزود: در این بودجه سعی شده هم به معیشت مردم توجه شود هم به موضوع فقر مطلق توجه بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه به دلیل فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها آمریکا نتوانستیم در برخی از بخش‌ها از جمله رفع فقرمطلق، اقداماتی که می‌خواستیم انجام دهیم، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با توجه به تجریباتی که در تحریم کسب کردیم و تغییراتی که در شرایط جهانی بوجود آمده است، گشایش بهتری در کارهای توسعه‌ای به وجود آید.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین گفت: سیاست گذشته مبنی بر اینکه بخش جاری بودجه بدون اتکا به نفت باشد ادامه دارد، ولی سیاست‌های توسعه‌ای و سرمایه گذاری مبنی بر اینکه هر چقدر بتوانیم نفت بیشتری در جهت اشتغال و بخش‌های زیربنایی بفروشیم، انجام خواهیم داد.

واعظی افزود: براساس رهنمودهای رئیس جمهور و اعضای دولت اعلام شد تا روز شنبه سازمان برنامه و بودجه بر روی لایحه کار کند و صبح و بعد از ظهر یکشنبه در دولت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلسه خواهیم گذاشت.

وی در ادامه گفت: از هفته آینده بدلیل اینکه تهران وضعیت قرمز دارد و تعطیل است، جلسات دولت را نمی‌توان با بیشتر از ۱۵ نفر تشکیل داد و به همین خاطر با همین تعداد جلسات را تشکل می‌دهیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین درباره موضع گیری رئیس جمهور در قبال دولت جدید آمریکا و اینکه آیا این پیام به دولت آمریکا بود یا به ملت ایران؟، گفت: سیاست نظام، دولت و جمهوری اسلامی ایران نسبت به آمریکا تغییر نکرده و یک سیاست داشته ایم که همان سیاست نظام و مورد تایید مقام معظم رهبری است، چه این دولت و چه دولت دیگر و چه دولت آینده آن را مدنظر دارد و از طرفی دیگر در آمریکا هر کسی بر سرکار بیایید معنی آن این نیست که ما سیاست خود را عوض خواهیم کرد.

واعظی سیاست دولت را سیاستی روشن عنوان کرد و افزود: بحث رئیس جمهور پیام به ملت ایران بود، آقای روحانی به ملت ایران گفت ما از همه امکانات خود استفاده می‌کنیم که پول‌های بلوکه شده در کشورهای مختلف را برای رفاه و معیشت مردم آزاد کنیم.

وی افزود: بدنبال این هستیم که صادرات نفت را افزایش و بازارهای صادراتی خود را گسترش دهیم و ارز را به قیمت واقعی خود برسانیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین گفت: آمریکایی‌ها با فشارها و جنگ روانی که علیه کشور و اقتصاد ما راه انداخته اند، هر روز یک مطلب را مطرح می‌کنند که باعث شده که قیمت ارز این چنین باشد، قیمت ارز قیمت فعلی نیست و باید سر جای خودش برگردد.

کد خبر: ۵۴٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha