۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
پایان برداشت سیب‌زمینی از سطح ۷۵ هکتار از اراضی شهرستان مشهد

پایان برداشت سیب‌زمینی از سطح ۷۵ هکتار از اراضی شهرستان مشهد

مشهد- رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از پایان برداشت سیب‌زمینی از سطح ۷۵ هکتار زمین در این شهرستان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد محمود عبدالهی اظهار کرد: مشهد با دارا بودن شرایط مساعد آب و خاک و اراضی حاصلخیز از لحاظ کشاورزی و تنوع محصولات زراعی و باغی دارای جایگاه خوب و مناسبی است.

وی با بیان اینکه کشاورزی شهرستان مشهد نیازمند سرمایه‌ گذاری بیشتر در این حوزه است، گفت: مشهد در گذشته یکی از مناطق تولید سیب‌زمینی خراسان رضوی محسوب می شده که یکی از مهمترین علل کاهش سطح زیرکشت سیب زمینی در این شهرستان افزایش هزینه های تولید و کاهش قیمت خرید این محصول در فصل برداشت می باشد.

وی گفت: با هدف کاهش مصرف آب و هزینه کارگر، افزایش عملکرد، کاهش تراکم علف‌های هرز و صرفه‌جویی در هزینه سمپاشی و کود پاشی، کشت این محصول صد درصد از کشتزارهای این محصول به روش آبیاری تیپ انجام می گیرد .  
کشت سیب‌زمینی در این منطقه علاوه بر درآمدزایی برای کشاورزان منطقه، منبع خوبی برای درآمد کارگران است به طوری که کار برداشت در هر هکتار سیب‌زمینی ۱۵ کارگر در روز نیاز دارد .

عبدالهی  عنوان کرد: مزیت تولید سیب‌زمینی در این شهرستان علاوه بر شرایط مساعد کشاورزی ناشی از به کارگیری توصیه‌های فنی مراکز تحقیقاتی، کارشناسان مجرب و کشاورزان پیشرو در استفاده از شیوه‌های مناسب و صحیح بهره مند است.

وی یادآور شد: میانگین برداشت سیب‌زمینی در مشهد ۳۵ تن در هر هکتار بوده و از انواع بذرهای اصلاح شده‌ای هم‌چون آگریا، فونتانا و مارفانا در مزارع استفاده می‌شود.

عبدالهی تصریح کرد: هر ساله مقدار زیادی از سیب‌زمینی بذری مرغوب مشهد  به شهرستان‌هایی همجوار و بخشی از آن به کارخانه چیپس فرستاده می شود .

کد خبر: ۵۴٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha