۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
 ۱۲۹ هزار تن گوشت مرغ در مازندران تولید شد
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی مازندران:

۱۲۹ هزار تن گوشت مرغ در مازندران تولید شد

ساری- یداللهی، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید ۱۲۹ هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ طی سال جاری در استان خبر داد و رشد آن را سه درصد بیان کرد.

محمدعلی یداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه صنایع تولیدی طیور جزو واحدهای صنعتی است که عوامل متعددی از اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بر روی آن تاثیرگذار است، افزود: مازندران از نظر شرایط اقلیمی جایگاه خوبی در کشور دارد و سرمایه گذاری های زیادی در استان صورت گرفته است.

وی میزان سرمایه گذاری صورت گرفته بر صنعت طیور را ۴۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان سرمایه گذاری برای بیش از ۲۹ هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به قدمت ۶۰ ساله صنعت طیور در استان گفت: ۳۰ درصد تولید جوجه یک روزه و ۱۱ درصد تولید گوشت مرغ را در کشور دارا هستیم.

یداللهی به ظرفیت های ایجاد شده در زمینه حلقه های صنعتی و وجود تنها مرکز لاین مرغ مادر در استان عنوان کرد: ظرفیت سازی در صنعت طیور در استان شرایط خوبی دارد و امسال ۱۲۹ هزار تن گوشت آماده طبخ با ظرفیت ۶۹ میلیون قطعه جوجه ریزی داشتیم که نسبت به سال قبل سه درصد رشد داشته است.

وی گفت: در مهرماه سال جاری ۱۱ میلیون جوجه ریزی صورت گرفته است و پیش بینی نشان می دهد که نسبت به سال قبل تا پایان سال افزایش داشته باشد.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی مازندران تامین نهاده ها را از مشکلات بیان کرد و گفت: نهاده ها به میزان نیاز ارائه نمی شود و حداقل ۵۰ درصد نهاده های مورد نیاز تخصیص داده می شود و تولی‌گری این مسئله برعهده جهاد کشاوررزی نیست.

کد خبر: ۵۴٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha