۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
استارت‌آپ‌ها عامل محرک افزایش شاخص بورس
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

استارت‌آپ‌ها عامل محرک افزایش شاخص بورس

طهماسبی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: در شرایط فعلی بازار بورس، استارت‌آپ‌ها می‌توانند به عنوان یک عامل محرک افزایش شاخص بورس نقش ایفا کنند.

به گزارش بازار، فرهاد طهماسبی در رابطه با گسترش کسب وکارهای نوپا در تحقق جهش تولید اظهار کرد: در شرایط فعلی بازار بورس، استارت‌آپ‌ها به عنوان یک عامل محرک در جهت رونق و افزایش شاخص‌ها در بورس و یا همچنین در جهت کاهش شاخص‌ها نقش ایفا کنند.

وی افزود: اکنون نمی توان صد درصد گفت استارت‌آپ‌ها در بورس موفق بوده اند، چراکه شرایط بورس دچار یک تزلزل بوده و عامل‌های اثرگذار دیگری تاثیر داشته اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اگر مقررات اداری خوبی را در مجلس داشته باشیم استارت‌آپ‌ها می توانند حضور نظام مندی در بورس داشته باشند، تصریح کرد: باید ضابطه و مقررات‌گذاری حضور استارت‌آپ‌ها به صورت نظام بند و با شرایطی که بتواند به حرکت‌های واقعی بورس کمک کند، تدوین شود. اما به این شرط اینکه دیگر شاهد رشد و کاهش شاخص‌ها به صورت کاذب نباشیم.

طهماسبی بیان کرد: یکی از معضلاتی که سبب شده استارت‌آپ‌ها در بورس فعال نباشند این است که جایگاهی در قانون برای آن‌ها تعریف نشده است و لازم است قانون گذار با نگاه رونق به بورس حضور استارت‌آپ‌ها را مقنن کند تا از طریق این مهم استارت‌آپ‌ها جایگاه قانونی خود را پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی، التهاب کاذبی را خارج از اختیار و اراده ارزش گذار یا معیارهایی که برای ارزش گذاری‌ها تاثیر گذاشته شاهد هستیم اما اگر ارزش گذاری در شرایط عادی و به دور از التهاب بازار انجام شود مناسب است.

کد خبر: ۵۴٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha