۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
پایان انتظار ۴۴ ساله برای بهره برداری از یک پروژه در اصفهان
بازار گزارش می‌دهد

پایان انتظار ۴۴ ساله برای بهره برداری از یک پروژه در اصفهان

اصفهان- آزادراه شرق اصفهان پروژه‌ای که ۴۴ سال از زمان مطالعات تا بهره برداری از آن زمان برده و قرار است هفته جاری به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور به بهره برداری برسد.

مریم یاوری؛ بازار: آزادراه شرق اصفهان، پروژه‌ای که از سال ۵۵ مطالعات آن آغاز، سال ۶۵ زمین‌های مورد نیاز برای اجرا تملک و آزادسازی و سال ۸۳ با همکاری دولت و بخش خصوصی کلنگ زنی شد، روند اجرای این پروژه تا سال ۸۵ به خوبی پیش رفت و پس از آن به علت اختلاف دولت با سرمایه‌گذار بخش خصوصی بار دیگر این پروژه معطل ماند و با پافشاری و پیگیری‌های مسئولان استان اصفهان اجرای پروژه آزادراه شرق اصفهان بار دیگر از سال ۹۵ با قدرت پیگیری شد و امروز دو فاز از این پروژه در دست بهره برداری است.

کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا در منطقه مرکزی اصفهان، کاهش ۸۰ دقیقه‌ای  زمان سفر از شمال تا جنوب کشور با کاهش ۳۵ کیلومتر از مسیر و ... از جمله مزایای بهره برداری از آزادراه شرق شرق اصفهان است.

آزادراه‌های اصفهان هم افزایی ندارند
مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان در خصوص بهره برداری از این پروژه در اصفهان به خبرنگار بازار گفت: تفاوت این آزادراه با سایر به دلیل مشخصات فنی، ایمنی آن است زیرا ۶ خط است و اگر هموطنان نکات ایمنی را رعایت کنند؛ می توانیم بگوییم در آینده آزادراهی بدون تصادفات داریم.

آزادراه‌های استان اصفهان به دلیل عدم پیوستگی هر کدام به صورت موضعی احداث شده‌ و نتوانسته‌اند هم افزایی داشته باشد، مانند آزادراه قم- تهران، قم- کاشان و بعد اصفهان- کاشان اصفهان؛ در مسیر به سمت استان‌های جنوبی یا شمال غرب  کشور نیز هر یک از مسیرها فازهای مختلفی است که یکپارچه نشده و شبکه آزادراه پیوسته نداریم

علیرضا صلواتی در مورد آزادراه شرق اصفهان اظهار داشت: توسعه خطوط ارتباطات زیرساختی منجر به آبادانی در هر شهر و دیاری می‌شود چرا که این امر دسترسی‌های پیرامون محیط را افزایش می‌دهد و افراد بیشتری با مناطق مختلف و ظرفیت‌های موجود در آن آشنا می‌شوند.

وی اضافه کرد: برای آزادراه شرق اصفهان بستر مناسب ایجاد کرده‌ایم و در این پروژه برای تکمیل و توسعه شبکه آزادراهی کشور و ترانزیت بار و جابجایی مسافر برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان افزود: آزادراه‌های استان اصفهان به دلیل عدم پیوستگی هر کدام به صورت موضعی احداث شده‌ و نتوانسته‌اند هم افزایی داشته باشد، مانند آزادراه قم- تهران، قم- کاشان و بعد اصفهان- کاشان اصفهان؛ در مسیر به سمت استان‌های جنوبی یا شمال غرب  کشور نیز هر یک از مسیرها فازهای مختلفی است که یکپارچه نشده و شبکه آزادراه پیوسته نداریم.

صلواتی با اشاره به اینکه هر کدام از این شبکه‌ها حلقه‌های مفقوده هستند، بیان کرد: با احداث آزادراه شرق اصفهان این حلقه‌ها تکمیل می‌شوند و مسیر روان و ایمن به سمت شمال و جنوب کشور ایجاد می‌شود.

کاهش تصادف و آلودگی هوا از مزایای آزادراه شرق اصفهان است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز پیرامون پروژه ملی آزادراه شرق اصفهان به خبرنگار بازار گفت: افتتاح آزادراه شرق اصفهان با کاهش بار ترافیکی و تصادفات برون شهری شرق اصفهان، اثر مطلوبی بر کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان دارد.

منصور شیشه فروش در مورد نقش موثر آزادراه شرق اصفهان اظهار داشت: از دید مدیریت بحران این پروژه اهمیت زیادی دارد و برای کاهش تصادفات جاده‌ای غیر از مواردی مرتبط با خطای انسانی، می‌توان به محور و ایمن نبودن جاده و وسیله نقلیه که در وقوع حوادث تاثیر دارد، اشاره کرد.

وی ادامه داد: کاهش ترافیک محور و پیشگیری از آلودگی  هوا و دسترسی آسان‌تر نیروهای امدادی و آتش نشان در این محدوده از مزیت‌های پروژه آزادراه شرق اصفهان محسوب می‌شود و از سویی دیگر به کاهش حضور خودروهای حامل سوخت در مناطق شهری کمک شایانی می‌کند.

شیشه فروش تصریح کرد: از دیگر ویژگی پروژه آزادراه شرق اصفهان احداث پل‌ها و سیل‌بندها با استفاده از مصالح استاندارد و رعایت همه موارد ایمنی است.

رفع مشکلات ناشی از ورود خودروهای سنگین به داخل شهر
معاون وزیر راه و شهرسازی نیز پیرامون پروژه ملی آزادراه شرق اصفهان با برشمردن نکات مثبت آزادراه شرق اصفهان به خبرنگار بازار گفت: با توجه به اینکه استان اصفهان یکی از استان‌های مهم از لحاظ حمل و نقل جاده‌ای در کشور محسوب می شود، احداث این کنارگذر از نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بسیار حائز اهمیت است و با بهره برداری از این آزادراه، انتظار می‌رود ضمن افزایش ایمنی و سرعت  تردد و کاهش زمان سفر، مشکلات ناشی از ورود خودروهای سنگین به داخل شهر و آلودگی و تصادفات تا حدود زیادی مرتفع و کریدورهای تهران- اصفهان به سمتم شیراز و به سمت نایین در حد مطلوبی در محدوده شهر اصفهان تکمیل شود.

عبدالهاشم حسن نیا بیان کرد: با توجه به سرمایه گذاری عظیم صورت گرفته در احداث آزادراه تهران- کاشان- اصفهان در سال‌های قبل جهت تسریع و تسهیل در جابه جایی بار و مسافر از شمال به مرکز و جنوب کشور، کارکرد آزادراه شرق اصفهان در ورود به شهر اصفهان و اتصال مستقیم آن به سمت نائین و یزد و شیراز جزو نیازهای ضروری توسعه شبکه ترانزیتی مرکز کشور به شمار می‌رود و به همین دلیل لزوم احداث آزادراه شرق اصفهان به عنوان حلقه گمشده اتصال آزادراه تهران- کاشان- اصفهان به بزرگراه اصفهان- یزد و اصفهان- شیراز بسیار حساس و خوشبختانه امروز این پروژه به نتیجه رسیده و آماده بهره برداری است.

کارکرد آزادراه شرق اصفهان در ورود به شهر اصفهان و اتصال مستقیم آن به سمت نائین و یزد و شیراز جزو نیازهای ضروری توسعه شبکه ترانزیتی مرکز کشور به شمار می‌رود

وی ابراز امیدواری کرد: انشاءالله با بهره برداری از این پروژه، ضمن کاهش تلفات و تصادفات جاده ای و معضلات ترافیکی در استان و افزایش رضایت مندی کاربران جاده ای، شاهد تحول روبه رشدی در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در سطح استان اصفهان و در کریدورهای منتهی به این آزادراه باشیم.

بهره‌برداری از آزادراه شرق اصفهان با حضور رئیس جمهور
همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان در ارتباط با بهره برداری از پروژه کنارگذر شرق اصفهان به خبرنگار بازار گفت: این پروژه قرار است ساعت هشت صبح پنجشنبه ۲۹ آبان ماه با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس به بهره برداری برسد.

حجت‌الله غلامی اظهار داشت: با افتتاح آزادراه شرق اصفهان، کریدور شمال به جنوب کشور تکمیل می‌شود و حمل و نقل بار و مسافر استان‌های شمالی کشور به استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد تسهیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افتتاح آزادراه شرق اصفهان می‌تواند مسیر تردد خودروهای عبوری از شهر اصفهان را کوتاه کند، اضافه کرد: همچنین بهره‌برداری از این پروژه منجر به افزایش بهره وری آزادراه اصفهان-نطنز-کاشان می‌شود.

غلامی با بیان اینکه آزادراه شرق اصفهان با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی به بهره برداری رسیده است، ابراز داشت: افتتاح این پروژه در کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات مؤثر خواهد بود و بار و کالا و مسافر سریع‌تر انتقال می‌یابد و در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود.

کد خبر: ۵۴٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha