۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
تداوم سردی هوای گلستان تا اوایل هفته آینده/ بارش‌ها قابل ملاحظه نیست
مدیرکل هواشناسی گلستان خبر داد:

تداوم سردی هوای گلستان تا اوایل هفته آینده/ بارش‌ها قابل ملاحظه نیست

گرگان- مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: امواج سامانه سرد و بارشی که از سه شنبه وارد استان شده است تا اوایل هفته آینده در استان باقی می‌ماند و پیامد آن سردی هواست.

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امواج سامانه سرد و بارشی که از صبح سه شنبه وارد استان شد، بارش باران در اغلب مناطق استان را به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه بارش در ارتفاعات به صورت برف بوده و ارتفاعات استان را سفیدپوش کرد، افزود: بارش‌های این سامانه بیشتر در نواحی کوهپایه ای و ارتفاعات بود.

مدیرکل هواشناسی گلستان وزش باد، کاهش هشت درجه‌ای دما، کولاک برف، پدیده مه و کاهش دید افقی را از پیامدهای این سامانه دانست و ادامه داد:  بارش های این سامانه در گلستان قابل ملاحظه نیست اما سردی آن تا اوایل هفته آینده در استان باقی می‌ماند.
 
وی با بیان اینکه این سامانه بارش ۱۵ میلی‌متری باران در کوهپایه و ۱۰ سانتی‌متری برف در ارتفاعات را به همراه داشت، اضافه کرد: این سامانه روز پنج شنبه استان را ترک می‌کند اما شاهد بامداد و صبح‌ سرد در روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه خواهیم بود.

به گفته داداشی هواشناسی گلستان طی اطلاعیه‌ای به کشاورزان هشدار داد که با توجه به کاهش دما و احتمال یخبندان به ویژه در ساعات بامداد در برداشت محصول پنبه تعجیل کنند و نهالستان داران و گلخانه داران هم نسبت به راه اندازی سیستم گرمایشی اقدام و گل‌های فضای باز را به فضای بسته انتقال دهند.

کد خبر: ۵۴٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha