۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
بورس باید پاسخگوی سرمایه های از دست رفته مردم باشد
کارشناس مسائل اقتصادی:

بورس باید پاسخگوی سرمایه های از دست رفته مردم باشد

ملکی، کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: برای نخستین بار مردم از طریق بورس با اقتصاد پیوند خوردند، اما نتیجه خوبی در پی نداشت.

به گزارش بازار، بهنام ملکی با تصریح بر اینکه کشور یک سرمایه بزرگ اجتماعی را از دست داد، گفت: یکی از مشکلات اصلی اقتصاد در ایران این است که پیوندی بین مردم و اقتصاد وجود ندارد. تقریبا برای نخستین بار بود که مردم با اقتصاد پیوند خوردند و وارد بورس شدند و در حالی که کرونا وجود داشت، در صفوف کارگزاری ها ایستادند تا کد بورسی دریافت کنند اما نتیجه خوبی در پی نداشت.

این استاد دانشگاه با تصریح بر اینکه بورس باید پاسخگوی سرمایه های از دست رفته مردم باشد، اظهار کرد: اینکه مجلس نتوانسته است از مسئولین بورس به خوبی پاسخ بخواهد، نشان می دهد مجلس ضعیف است و استدلال هایی که در این زمینه مطرح می شود، منطقی نیست.

وی با رد این ادعا که به دلیل خاص بودن شرایط کشور، نباید استیضاح صورت بگیرد، تاکید کرد: در این شرایط باید حقوق مردم را بیشتر رعایت کنیم و باید کاری کنیم که مردم پای نظام بایستند و به هیچ وجه جدا نشوند اما با این اقداماتی که داریم خلاف این هدف کار می کنیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر ضرورت بازگشت سرمایه اجتماعی از دست رفته در بورس، عنوان کرد: نخستین کار برای این هدف مهم، انتشار اطلاعات صحیح در بورس است. به عنوان مثال یک شرکت اعلام می کند بازگشت «ای پی اس» یا بازگشت سرمایه دو سال و نیم است اما اطلاعات آن غلط است، این شرکت اطلاعات خود را رانتی منتشر کرده است، سازمان بورس بابت اطلاعاتی که منتشر می کند از مردم پول و کارمزد می گیرد و باید اطلاعات آن صحیح باشد.

کد خبر: ۵۴٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha