۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
۶۵ کارت بازرگانی در فارس تعلیق شد/ بی‌توجهی دولت به بخش خصوصی
رئیس اتاق بازرگانی فارس:

۶۵ کارت بازرگانی در فارس تعلیق شد/ بی‌توجهی دولت به بخش خصوصی

شیراز- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: تعداد ۶۵ کارت بازرگانی استان تعلیق شده که از این تعداد ۱۹ کارت حقوقی و ۴۶ کارت حقیقی بوده‌اند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی در چهل و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس با اشاره به اینکه توافق های وزارت صمت با بانک مرکزی و در پی داشتن اتفاقات خوبی در زمینه واردات و صادرات کشور بیان کرد: با این توافق ها در زمینه آزاد شدن واردات در مقابل صادرات، تهاتر و واردات بدون انتقال ارز قفلی که بانک مرکزی به صادرات و واردات کشور زده بود برداشته می‌شود.

وی افزود: از مدت‌ها قبل اتاق بازرگانی به عنوان شاکله بخش خصوصی کشور پیشنهاداتی برای جلوگیری از بحران اقتصادی به دولت و بانک مرکزی ارائه کرد ولی متاسفانه بانک مرکزی انجام نداد که امید داریم با این توافق انجام شده گشایش های خوبی در حوزه اقتصاد کشور انجام شود و با توجه به تحولات خارجی انتظارات خوبی در راستای رفع تحریم‌ها داریم.

رازقی اظهار داشت: واقعیت این است که کشور نیاز به سرمایه‌گذاری و ارتباط خارجی دارد و قفل شدن نظام بانکی و قطع ارتباطش با دنیای خارج هزینه‌های بزرگی روی دست بخش خصوصی گذاشته است و تامین مواد اولیه، قطعات و ماشین‌آلات مورد نیاز کارخانجات معضلی است که با بحث قراردادهای خارجی حل می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه مقاومت مردم ایران ستودنی است و کسی هم توصیه نمی‌کرد که در این دوران زورگویی تسلیم شویم و مردم، بخش خصوصی و دولت‌ مردان مقاومت کردند، اضافه کرد: امیدواریم که از این به بعد با تدبیری که اندیشیده می‌شود گره‌های اقتصاد کشور گشوده و راه برای سرمایه‌گذاری، رونق تولید، اشتتغال و جهش تولید  باز شود زیرا پاشنه آشیل اقتصاد کشور تولید است.

وی با بیان اینکه تا تاریخ اول مهر ماه سال جاری تعداد ۶۵ کارت بازرگانی در فارس تعلیق شده است که از این تعداد ۱۹ کارت حقوقی و ۴۶ کارت حقیقی بوده‌اند، گفت: مشکلات مربوط به پیمان‌سپاری ارزی دلیل اصلی این موضوع بوده است.

کد خبر: ۵۴٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha