۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
شیوع کرونا و اعلام وضعیت فوق‌العاده در استان سمنان
فیلم استان‌ها؛

شیوع کرونا و اعلام وضعیت فوق‌العاده در استان سمنان

سمنان- کرونا سبب شد تا با اعلام وضعیت فوق‌العاده و اعمال محدودیت‌های جدید در شهرهای استان سمنان، اصناف به‌جز گروه‌های الف یعنی مشاغل تامین کننده نیاز معیشت مردم و ضروری را به تعطیلی کشاند، موضوعی که بسیاری از کسبه را دچار مشکل جدی کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، تعطیلی اصناف پس از شیوع دوباره و بالا گرفتن تب ویروس کرونا در شهرهای استان سمنان مجدداً مطرح شد و به تصویب ستاد کرونای ملی و به دنبال آن، استانی قرار گرفت موضوعی که مشاغل را بجز مشاغل گروه الف شامل اصناف تامین کننده مایحتاج مردم و همچنین مشاغل ضروری تعطیل می کرد.

این طرح البته با مقاومت هایی همراه شد و در روزهای نخست چندان اقبالی برای آن وجود نداشت اما با دریافتن اهمیت ان توسط مردم کم کم این امر توانست جای خوبی در بین اصناف استان سمنان باز کند و امروز شاهد خاموشی چراغ بسیاری از مغازه ها هستیم پدیده ای دردناک که البته چاره ای هم برای آن نیست و باید فعلاً آن را رعایت کرد.

در این بین برخی مشاغل صبح‌ها باز هستند و این موضوع هم باعث شد تا انتقادات زیادی به سمت دولت مطرح شود که عدم تعطیلی اصناف در صبح‌ها می‌تواند ازدحام کند دولت اما فعلاً امید دارد تا مردم خودشان برای کارهای ضروری فقط از منزل خارج شده و در تجعات حضور نیابند و حتما از ماسک استفاده کنند.

بازارهای سنتی بیش از هر کس با این طرح همراه هستند و کسبه آن کرکره مغازه هایشان را پائین کشیده اند حال باید دید تا چه زمان این شرایط ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبر: ۵۴٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha