۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
ضرورت توجه جدی به بازارهای صادراتی کشورهای همسایه شمالی
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ایران تاکید کرد:

ضرورت توجه جدی به بازارهای صادراتی کشورهای همسایه شمالی

گرگان- مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ج.ا.ایران  با توجه به بازارهای صادراتی کشورهای همسایه شمالی گفت: صنعت نمایشگاهی کشور ظرفیت های بی بدیلی را در راستای تقویت بازارهای صادراتی و توسعه سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی کشور از جمله صنعت ساختمان فرآهم می کند و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 

به گزارش خبرنگار بازار، بهمن حسین زاده عصر سه شنبه در مراسم آغاز به کار هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اهمیت روز افزون نوآوری‌ها در صنعت ساختمانی و صنایع وابسته به لحاظ کیفی سازی 
و تنوع تولیدات، امروز یک ضرورت غیر قابل انکار است. 

وی با یادآوری فرصت‌های صادراتی انواع محصولات باکیفیت صنعت ساختمانی کشور به ویژه در سال های اخیر گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک رویکرد جامع برای توسعه صنعتی کشور و تثبیت بازارهای صادراتی، ارتقای بهره وری در بخش های مختلف صنعتی را همسو با ظرفیت های صادراتی کشورهای همسایه را مورد توجه و در دستور کار قرار داده است. 

حسین زاده ادامه داد: همه سیاست گذاری های موجود با اولویت بهبود کیفیت تولیدات و در جهت تامین بازار های داخلی و با نگاه به فرصت های جدید صادراتی در حال انجام بوده و البته بخش خصوصی به عنوان عامل تعیین کننده در این بازار نقش پررنگی دارد. 

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اضافه کرد: با انتقال دانش فنی در بخش های مختلف تولید و با تکیه بر توان شرکت های فناور داخلی و همچنین ارائه مناسب آخرین محصولات در قالب ظرفیت های نمایشگاهی کشور، می توانیم همکارهای مشارکتی و البته سازنده ای با کشورهای همسایه، به ویژه کشورهای همسایه شمالی و CIS  با زیرساخت های صادراتی بنادر و گمرکات داشته باشیم. 

حسین زاده با اشاره به رشد صنایع ساختمانی کشور با ۳۵۰ شغل و رسته شغلی مرتبط تصریح کرد: با تقویت تولیدات داخلی و نوآوری های موجود در این صنعت، تسهیل در مسیر توسعه بازارها و تعاملات تجاری با سایر کشورها یک امر ضروری است. 

رئیس هیات مدیره شرکت نمایشگاه های بین المللی همچنین یادآور شد: تلاش های منسجم و موثری برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی صادرات محور در شرایط محدودیت های کرونایی در کشور صورت می گیرد و هر ساله ۱۰ نمایشگاه بین المللی تخصصی پر رونق مرتبط با صنعت ساختمان در محل نمایشگاه بین المللی تهران و نمایشگاه استانی برگزار می شود که فرصت مناسبی برای توسعه  صادرات، بازاریابی، برندسازی را در این صنعت فراهم می سازد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کاهش هزینه ها، اقتصادی بودن تولید و جلوگیری از افزایش قیمت تولیدات صنایع ساختمانی را مهم و الویت دار دانست و خاطر نشان کرد: موانع و چالش های پیش روی صادرات و تجارت استان گلستان با کشورهای همسایه شمالی ، آسیای میانه و آوراسیا باید برطرف شود تا شاهد روند صعودی صادرات و گشایش های جدید تجاری باشیم.

 لازم به ذکر است؛ هجدمین نمایشگاه صنعت ساختمان استان گلستان با رعایت پروتکل های بهداشتی از ۲۷ آبان ماه به مدت چهار روز از ساعت ۱۲ الی ۱۸ دایر است.

کد خبر: ۵۴٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha