۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
چه کسانی از پرداخت مالیات بر خانه‌های خالی معاف می‌شوند؟
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس پاسخ داد

چه کسانی از پرداخت مالیات بر خانه‌های خالی معاف می‌شوند؟

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مسکن جزء نیازهای ضروری مردم است و هیچ سوداگری در آن پذیرفته نیست، گفت: افرادی که خانه‌های خود را در «سامانه املاک و اسکان» ثبت کرده تا زمان به فروش یا اجاره رساندن خانه خود از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی، در  توضیح ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر خانه‌های خالی و تاثیر این طرح بر کاهش قیمت مسکن درصورت تصویب، گفت: شورای نگهبان ایرادی گرفته مبنی براینکه ممکن است کسی قصد فروش و اجاره مسکن خود را داشته باشد اما خریداری پیدا نشود، دراین صورت چرا باید از این مالک مالیات دریافت کرد؟ باید گفت؛ اگرچه از طرفی این ایراد درست است اما از طرفی دیگر ممکن است عدم فروش و اجاره مسکن به دلیل نرخ‌گذاری آن چند برابر قیمت منطقه باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات کمیسیون اقتصادی برای رفع ایرادات وارده به این طرح، افزود: توافق شد؛ صرفا مالکانی از پرداخت مالیات (در دورانی که خانه‌های‌شان هنوز به فروش و اجاره نرفته) معاف شوند که خانه خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کرده و حاضر به فروش و اجاره براساس قیمت منطقه باشند، اما باتوجه به اینکه قیمت منطقه‌بندی پایین‌تر از قیمت آزاد بازار است معمولا کسی به چنین کاری اقدام نخواهد کرد.

وی معتقد است درصورت اجرای این قانون علاوه‌بر ایجاد یک بانک اطلاعاتی دقیق از وضعیت اسکان مردم، بخش قابل‌ملاحظه‌ای از خانه‌های خالی به بازار عرضه خواهند شد و این عرضه، قیمت را کاهش می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: مسکن جزء نیازهای ضروری مردم است و هیچ سوداگری در آن پذیرفته نیست.

کد خبر: ۵۴٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha