۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار به استان سمنان
استاندار سمنان خبر داد؛

اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار به استان سمنان

سمنان- استاندار سمنان از تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سفر ریاست جمهوری به استان خبر داد و گفت: با جذب ۱۰۰ درصدی این اعتبارات می‌توان گامی محکم برای رفع مشکلات زیرساختی و تکمیل طرح‌های مصوب برداشت.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا آشناگر ظهر سه شنبه در نشست برنامه بودجه استان سمنان به میزبانی استانداری با اشاره به تخصیص اعتبارات از محل‌های مختلف برای توسعه استان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارهای ملی در راستای تکمیل طرح‌های عمرانی تلاش کنند و در کنار اعتبارهای استانی به جذب اعتبار از محل‌های دیگر نیز توجه ویژه شود.

وی از تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سفر ریاست جمهوری به استان سمنان خبر داد و گفت: با جذب ۱۰۰ درصدی این اعتبارات می‌توان گامی محکم برای رفع مشکلات زیرساختی و تکمیل طرح‌های مصوب برداشت.

استاندار سمنان در ادامه تخصیص اعتبار به بخش بهداشت و درمان را یکی از اولویت‌های مهم در توزیع و تقسیم اعتبارات برشمرد و افزود: محیط‌زیست و دانشگاه‌ها در اولویت‌های بعدی دولت برای تخصیص اعتبار قرار دارند.

آشناگر با اشاره به‌ضرورت شناسایی اموال و املاک بلااستفاده دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: تاکنون فروش ۶۰ مورد از اموال دستگاه‌های اجرایی در جلسه استانی فروش اموال مصوب شد که از این تعداد ۴۶ مورد در وزارت اقتصاد و دارایی موردبحث و تصویب قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تاکنون ۹ مورد از اموال مازاد شناسایی‌شده دستگاه‌های استان سمنان به ارزش ۵۰ میلیارد ریال به فروش رسیده است.

۷۲ طرح عمرانی بهداشت و درمان در دست اقدام است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این نشست با اشاره به وضعیت سخت اقتصادی و اهمیت تکمیل طرح‌های بهداشت و درمان در سطح استان اظهار داشت: ۷۲ طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان در دست اقدام است.

نوید دانایی بابیان اینکه برای تکمیل این طرح‌ها ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است، افزود: اعتبارات در نظر گرفته‌شده برای حوزه بهداشت و درمان سمنان برای بودجه سال ۱۴۰۰ قابل‌توجه نیست و باید رقم اعلامی افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه تکمیل پروژه‌های بهداشت و درمان نقش مؤثری در توسعه بهداشت ایفا می‌کند، تصریح کرد: بیشتر طرح‌های عمرانی این حوزه بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

۱۹۸ میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان سمنان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان نیز در ادامه اظهار داشت: اعتبارات عمرانی استان سمنان در سال گذشته ۱۶۵ میلیارد تومان بود که اکنون با ۲۰ درصد رشد اعتبارات این حوزه به ۱۹۸ میلیارد تومان افزایش یافت.

نادر مالکی بابیان اینکه دستگاه‌های اجرایی برای فروش اموال مازاد اقدام کنند، یادآور شد: تلاش می‌شود اعتبارهای هزینه‌ای از محل فروش اموال مازاد به استان برگردانده شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان وزیر معین استان سمنان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی انتخاب‌شده است، گفت: در آینده نزدیک نشست‌های دورسخنی استاندار با وزیر برگزار می‌شود و دستگاه‌های اجرایی باید نیازها و پیشنهادهای خود را برای توسعه استان بابیان راهکار برای بررسی استاندار و وزیر سمت ارائه کنند.

کد خبر: ۵۴٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha