۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹
۳۰ درصد خشکشویی های اجاره ای تعطیل کردند
رئیس اتحادیه صنف خشکشویی در گفتگو با بازار:

۳۰ درصد خشکشویی های اجاره ای تعطیل کردند

رجب زاده، رئیس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد واحدهای صنفی لباسشویی ها در تهران اجاره ای هستند، افزود: بیش از ۳۰ درصد اجاره داران واحدی های صنفی خود را پس داده اند.

بازار، گروه اصناف: «ابوالفضل رجب زاده» رئیس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارداشت :علیرغم فعالیت ۱۰۵۰ واحد صنفی در تهران خشکشویی ها در هیچکدام از فهرست گروه های شغلی، قرار نگرفته اند، گفت: این مساله باعث بی تکلیفی واحدهای صنفی خشکشویی ها شده است.

خشکشویی ها ۴۰ درصد نیروهای خود را تعدیل کردند 
وی یادآورشد: بیماری کرونا درآمد کسب و کار واحدهای صنفی ما را بسیار کاهش داده است و با توجه به افزایش هزینه و کاهش مشتری، واحدهای صنفی لباسشویی ها در تهران ۴۰ درصد نیروی کار خود را تعدیل کرده اند.
رئیس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران اظهارداشت: با اینکه هزینه های آب، برق، تلفن و گاز افزایش قابل توجهی داشته و به علت کمبود مشتری نرخ خدمات خشکشویی و لباسشویی ها مربوط به اول سال ۹۹ است، اما با این حال هرچند که در ماه های اخیر قیمت شوینده ها چند برابر شده ولی نرخ  خشکشویی ها افزایش نیافته است.

یک بشکه پرکلرپلی اتیلن از ۴.۵ به ۱۱ میلیون تومان افزایش یافت 
رجب زاده با بیان اینکه پیش از این یک بشکه پرکلرپلی اتیلن را ۴.۵ میلیون تومان می خریدم، اما با افزایش قیمتها هم اکنون یک بشکه از این مواد به ۱۱ میلیون تومان افزایش یافته است گفت: هر کیلوگرم نایلون مصرفی نیز که حدود ۷ هزار تومان بود، هم اکنون به بیش از ۳۵ هزار تومان رسیده است.
وی اظهارداشت: افزایش قیمت چوب لباسی هرکیلو از ۶۰ به ۲۵۰ هزار تومان و افزایش قیمت شوینده ها و پودرلباسشویی به بیش از ۲.۵ برابر و سایر هزینه ها فعالیت این واحدهای صنفی خدماتی را که با بهداشت عمومی سرو کار دارد، بسیار سخت کرده است.
رئیس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران با اشاره به مشکلات واحدهای صنفی خشکشویی ها یادآورشد: برای مقابله با انتشار ویروس کرونا با تعیین گروه های شغلی ۱، ۲، ۳ و ۴  بسیاری از واحدهای صنفی تکلیف خود را می دانند، اما واحدهای صنفی خشکشویی ها در هیچ یک از گروه های شغلی قرار نگرفتند و این بلاتکلیفی سوء مدیریت را نشان می دهد، زیرا همکاران ما نمی دانند آیا فعالیت آنها پس از ساعت ۱۸ باید تعطیل شود و یا همچنان به  کار خود ادامه دهند.

خشکشویی ها در کدام گروه شغلی هستند 
رجب زاده با بیان اینکه در این خصوص تاکنون پیگیریهای ما نتیجه ای نداشته است، گفت: در جلسه ای که امروز برگزار شد، مقرر گردید که تا فردا اتاق اصناف با استعلام از استانداری مشخص شود که واحدهای صنفی لباسشویی ها جزو کدام یک از گروه های شغلی هستند.
رئیس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران تصریح کرد: این در حالی است که هر روز ما در این اتحادیه با سیل تلفن همکاران خود مواجه هستیم که تکلیف واحدهای صنفی ما در این خصوص چی می شود.
وی اظهارداشت: کار اصلی واحدهای صنفی خشکشویی ها و لباسشویی ها خدماتی و بهداشتی است و مردم بیشتر عصر و یا شب به واحدهای صنفی ما مراجعه می کنند و در واقع هرگونه خدمات شستشو و اطو در این واحدهای صنفی در مقابله با ویروس کرونا است.   
 

کد خبر: ۵۴٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha