۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
 رژیم تجاری صادرات محور در اتحادیه اوراسیا مورد توجه قرار گیرد
وزیر نیرو:

رژیم تجاری صادرات محور در اتحادیه اوراسیا مورد توجه قرار گیرد

انزلی- وزیر نیرو توجه به رژیم تجاری صادرات محور و ایجاد پایانه های صادراتی مجهز در کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا را امری مهم خواند.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا اردکانیان ظهر سه شنبه در همایش بین المللی اتحادیه اوراسیا در سالن اجتماعات بندر انزلی با تاکید بر توسعه اقتصادی و مناسبات با اتحادیه اوراسیا، اظهار داشت: بدون ایجاد زیرساخت ها و بخش خصوصی قدرتمند نمی توان استفاده مطلوبی از ظرفیت ها کرد.

وی با عنوان اینکه در کنار زیرساخت های تجاری باید نسبت به تقویت جایگاه سازمان توسعه و تجارت پرداخت، بازنگری در ساختار و کارکرد این سازمان را الزامی دانست و گفت: همچنین باید به ارتقای عملکرد سازمان های پشتیبان و تخصصی نظیر بنادر، استاندارد و غیره توجه ویژه شود.

وزیر نیرو پرهیز از بخشی نگری و توجه به رژیم تجاری صادرات محور را الزامی دانست و گفت: همچنین باید به ایجاد پایانه های صادراتی مجهز، تشکیل شرکت های مدیریت صادرات در حوزه بین المللی، توجه و تربیت نیروی انسانی و غیره توجه کرد.

اردکانیان با اشاره به حجم تجارت خارجی ۷۵۰ میلیارد دلاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا، این اتحادیه را سبب بهبود ضریب ریسک سیاسی و امنیتی کشورهای عضو از جمله ایران دانست.

وزیر نیر، ایجاد مراکز تجاری در کشورهای عضو اتحادیه و استفاده از ظرفیت موافقت تجارت آزاد با اتحادیه را در توسعه مناسبات نقش آفرین خواند.

کد خبر: ۵۴٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha