۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
داستان بورس و خواسته های مردمی؛ نارضایتی از بازی برد - باخت

داستان بورس و خواسته های مردمی؛ نارضایتی از بازی برد - باخت

نظرات متفاوتی درباره بورس وجود دارد برخی معتقد هستند که دولت مردم را به بورس ترغیب کرد تا سرمایه های مردمی را مانند نقدینگی جمع آوری کند اما در ادامه راه این امر با مشکلاتی مانند دخالت های دولتی روبرو شد.

به گزارش خبرنگار بازار، بازار های سرمایه ای که مردم از آنها استقبال کرده اند این روزها متفاوت شده اند. از خانه و خودرو تا سکه و دلار و ارز و سهام و اوراق بهادار هرکدام توانسته اند بخشی از اقبال مردمی را با خود همراه ببینند در این بین اما داستان بورس کمی متفاوت است.

بورس می توان گفت تنها بازار سرمایه ای بود که همه مردم از قشر متوسط هم می توانستند به آن به سادگی راه یابند یعنی مانند خانه قیمت های میلیاردی نداشت و مانند طلا آنقدر ها هم بالا و پائین نمی رفت پس می توانست منبع خوبی برای سرمایه های مردمی باشد.

بورس در ابتدا با ترغیب مردم از سوی دولت به یک انفجار رسید و همه در قبال آن نظر مثبت داشتند اما کم کم مشکلاتی در بورس ایجاد شد که برخی ان را بر اثر دخالت های نادرست دولت می دانستند از سوی دیگر برخی هم بودند که می گفتند دولت می خواست کسری بودجه خود را جبران کند که کرد و پس از آن دیگر بورس را رها ساخت و سرمایه های مردمی کاهش یافت.

برخی هنوز هم معتقد هستند که بورس می تواند دوباره سرپا شود اما موانع تولید در کشور این امر را با هاله ای از ابهام روبرو کرده است به هر روی صحبت های مردم در خصوص بورس و عوامل ناکامی یا جذابیت آن در قیاس با دیگر منابع سرمایه گذاری متفاوت است.

کد خبر: ۵۴٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha