۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
طرح حمایتی دولت از بیکاران و افراد دارای مشکلات معیشتی
سخنگوی دولت مطرح کرد

طرح حمایتی دولت از بیکاران و افراد دارای مشکلات معیشتی

ربیعی، سخنگوی دولت گفت: مراکز علمی و دانشگاهی کشور در خصوص داروهای کرونا تلاش‌های شایسته‌ای انجام دادند و امروز جزو تولیدکنندگان داروهایی هستیم که در دنیا تجویز می‌شود.

به گزارش بازار، علی ربیعی در نشست هفتگی با خبرنگاران افزود: تعطیلی گسترده در شهرهای دارای وضعیت قرمز، طرح فاصله گذاری فیزیکی به همراه تست‌های گسترده، افزایش پوشش بیمه‌ای بیماران کرونایی، هدفمند کردن غربالگری‌ها، ردیابی الکترونیکی بیماران و نهادینه سازی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از دیگر بخش‌های اصلی استراتژی دولت در این مقطع است.

وی گفت: امروز خوشبختانه توانسته ایم علاوه بر تولید تجهیزات و داروهای مطرح درمان کرونا، تولید کیت‌های تست فوری کرونا را نیز در کشور آغاز کنیم و این کیت‌ها از هفته آینده در کشور تولید می‌شود.

سخنگوی دولت افزود: متأسفانه برخی مبتلایان به کرونا دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند و حتی برخی از آن‌ها تا حدود ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر از محل خود حرکت کرده اند که این موضوع باعث گسترش شیوع بیماری و یکی از دلایل تلفات بالای این روزهاست.

جزو تولیدکنندگان داروی کرونا در جهان هستیم
سخنگوی دولت گفت: مراکز علمی و دانشگاهی کشور در خصوص داروهای کرونا تلاش‌های شایسته‌ای انجام دادند و امروز جزو تولید کنندگان داروهایی هستیم که در دنیا تجویز می‌شود.

علی ربیعی در ادامه نشست خبری هفتگی با خبرنگاران، افزود: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسائل در هفته گذشته کرونا بود، کرونا در دنیا خشن‌تر و بیرحمانه‌تر شده است و تلاش‌های جهانی برای مقابله با کرونا هر روز تجارب جدیدتری چه از لحاظ درمان و چه در زمینه پروتکل‌های بهداشتی پدید آورده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در زمینه مقابله دارویی با کرونا جهان جهان در حال پیشرفت است، ولی هنوز نمی‌توانیم زمان دقیقی را برای درمان موثر نهایی مشخص کنیم.

وی در ادامه گفت: با پیگیری‌هایی که از اسفندماه در کشور ما شروع شد، مراکز علمی و دانشگاهی کشور در خصوص داروهای کرونا تلاش‌های شایسته‌ای انجام دادند و ما امروز جزو تولید کنندگان داروهایی هستیم که در دنیا تجویز می‌شود و تاثیراتی دارد هر چند تاثیر نهایی را بر روی هیچ دارویی را به عنوان صد در صد تایید نکردند.

طرح حمایتی دولت از بیکاران و افراد دارای مشکلات معیشتی
سخنگوی دولت از بررسی طرح حمایتی از افراد بیکار و کسانی که مشکلات معیشتی دارند تا پایان هفته خبر داد و گفت: بر اساس این طرح تعداد قابل توجهی از هموطنان تحت پوشش حمایت این طرح تا پایان سال قرار می‌گیرند.

ربیعی در ادامه نشست خبری هفتگی خود در جمع خبرنگاران، با اشاره به جلسه ستاد اقتصادی امروز دولت با موضوع تعطیلی‌های کرونا، افزود: با تعطیلی‌هایی که برای مقابله با کرونا پیش بینی شده است تعداد زیادی از هموطنانمان بیکار می‌شوند و با مشکلات معیشتی مواجه خواهند شد.

وی گفت: بر این اساس رئیس جمهور، وزرای رفاه و رئیس سازمان برنامه و بودجه را موظف کرد تا گروه هدف و همینطور منابع مالی را برای تامین این طرح بررسی و نتیجه آن را تا پایان هفته آماده کنند.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه بر اساس این طرح، تعداد قابل توجهی از هموطنانمان تا پایان سال مورد حمایت قرار می‌گیرند، ابراز امیدواری کرد: این طرح روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب برسد.

ربیعی افزود: اطلاعات کارگران فصلی و افرادی که شغلشان را به طور صددرصد از دست داده اند و یا دچار آسیب شده اند در بانک اطلاعات ایرانیان ذخیره خواهد شد.

بیماران کرونایی روی تخت بیمارستان بیمه خواهند شد
سخنگوی دولت گفت: بیماران کرونایی که بستری می‌شوند در صورت نداشتن بیمه بر روی همان تخت بیمارستان بیمه خواهند شد.

علی ربیعی در ادامه نشست خبری هفتگی خود با اعلام این مطلب افزود: از این گروه بیماران فقط ۱۰ درصد هزینه درمان به عنوان فرانشیز دریافت می‌شود و در صورتی که افرادی توانایی پرداخت این ۱۰ درصد را هم نداشته باشند، با مراجعه به مددکاری‌ها و احراز عدم توانایی این رقم هم از آن‌ها دریافت نخواهد شد.

وی گفت: داروهای مطرح و گرانقیمت هم تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه مراکز سرپایی دو برابر شده و به پنج هزار مرکز افزایش یافته است، افزود: در این مراکز درمانی تست‌های تشخیص و داروها مجانی خواهد بود.

کد خبر: ۵۴٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha