۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
 ۱۶۷ ایده برای گردش چرخ صنعت پوشاک کشور پذیرفته شد
مسئول «چرخ برکت» ستاد اجرایی فرمان امام (ره):

۱۶۷ ایده برای گردش چرخ صنعت پوشاک کشور پذیرفته شد

کرج- مسئول «چرخ برکت» ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ارسال ۳۸۷ طرح و ایده به رویداد «چرخ برکت» به عنوان بزرگترین رویداد «نوآوری- کارآفرینی صنعت پوشاک» خبر داد و افزود: پس از ارزیابی‌های اولیه ۱۶۷ طرح پذیرفته شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، میرسامان پیشوایی با اشاره به برگزاری دوره توانمندسازی تیم‌های برگزیده در ارزیابی اولیه رویداد چرخ برکت گفت: ۳۸۷ طرح و ایده از سوی اعضای هیات علمی، استارتاپ‌ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و دست‌اندرکاران صنعت پوشاک به رویداد چرخ برکت به عنوان بزرگترین رویداد «نوآوری- کارآفرینی» در صنعت پوشاک کشور ارسال شد که پس از ارزیابی‌های اولیه، ۱۶۷ طرح پذیرفته شد.

پیشوایی افزود: این طرح‌ها مربوط به بخش‌های مختلف زنجیره صنعت پوشاک از تولید نخ و پشم گرفته تا توزیع البسه می‌شود. همچنین برخی از طرح‌های رسیده به شکل تخصصی البسه کودک، مشاغل و کسب و کارها را مدنظر قرار داده‌اند.

مسئول رویداد چرخ برکت با بیان اینکه نوآوری و توانایی کارآفرینی از جمله معیارهای اصلی در پذیرش طرح‌ها و ایده‌های رسیده به این رویداد است، درباره دوره توانمندسازی تیم‌های برگزیده نیز توضیح داد: این دوره برای صاحبان ایده‌ها و طرح‌های برگزیده در دو سرفصل آموزش با محوریت کسب و کار و آموزش با محوریت مشکلات صنعت پوشاک برگزار می‌شود.

استقبال خیلی خوب طراحان و ایده پردازان باعث نگاه بلند مدت به رویداد شد
وی با اشاره به اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، چهره‌های شناخته شده اتحادیه پوشاک، صنعت مد و داوران جشنواره فجر از جمله مدرسان در این دوره آموزشی هستند، افزود: استقبال خیلی خوب طراحان و ایده‌پردازان از رویداد چرخ برکت حتی پس از پایان مهلت ارسال طرح‌ها، باعث شده است تا به شکل بلندمدت به این رویداد نگاه کنیم.

پیشوایی افزود: طرح‌ها و ایده‌های فراوانی از سراسر کشور به این رویداد ارائه شده است اما استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان بیشترین استقبال را از فراخوان چرخ برکت داشته‌اند.

مسئول چرخ برکت با تقسیم‌بندی طرح‌های رسیده به دو دسته نوآورانه و کارآفرینانه بیان کرد: جوامع دانشگاهی شامل اعضای هیات علمی، فارغ‌التحصیلان و استارتاپ‌ها مشارکت فعالی در ارائه ایده به رویداد چرخ برکت داشته‌اند. همچنین طرح‌هایی نیز از سوی دست‌اندرکاران صنعت پوشاک به این رویداد ارائه شده است.

تحقق ۱۰۰ درصدی تولید ۵ میلیون دست پوشاک و دو هزار شغل
پیشوایی ادامه داد: پس از پایان دوره توانمندسازی، برگزیدگان در مرحله بعدی طرح‌های کسب و کار خود را نوشته و ارسال می‌کنند. این طرح‌ها ارزیابی و به برگزیدگان تسهیلات مالی و غیرمالی بنیاد برکت و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تعلق می‌گیرد.

وی با تاکید بر این‌که هیچ محدودیتی در پذیرش طرح‌های کسب و کار برگزیده شده نیست، عنوان کرد: با توجه به طرح‌هایی که دریافت شده است، تحقق ۱۰۰ درصدی تولید پنج میلیون دست پوشاک و دو هزار شغل به عنوان اهداف رویداد ملی چرخ برکت نه تنها دور از انتظار نیست، که حتی پیش‌بینی می‌کنیم بیشتر از برآوردهای اولیه هم باشد.

مسئول چرخ برکت در تشریح مراحل دیگر این رویداد اظهار کرد: آخرین مهلت دریافت طرح‌های کسب و کار پنج آذر است و این طرح‌ها تا ۱۰ آذر ارزیابی و نتایج نهایی اعلام می‌شود. ۳۰ آذر نیز به عنوان پایان مسیر رویداد ملی چرخ برکت در نظر گرفته شده که در این مرحله، طرح‌های برگزیده وارد فاز عملیاتی خواهند شد.

همکاری و تامین مالی بنیاد برکت برای تکمیل چرخه تولید در صنعت پوشاک کشور
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع بنیاد برکت نیز در دوره توانمندسازی تیم‌های برگزیده در ارزیابی اولیه رویداد چرخ برکت اظهار امیدواری کرد که این رویداد، گام بزرگی در جهت تامین زنجیره تولید در صنعت پوشاک باشد.

نعمت الله رضایی با اشاره به واردات ۵۰ درصدی البسه در کشور تصریح کرد: بازار پوشاک پتانسیل بالایی را برای توسعه و کار دارد و بنیاد برکت با همکاری و تامین مالی، همکاری و پشتیبانی لازم و نظارت‌های کافی را برای ایجاد و تکمیل چرخه تولید در صنعت پوشاک کشور خواهد داشت.

گفتنی است، رویداد ملی چرخ برکت به منظور ایجاد جریان نوآوری و کارآفرینی در صنعت پوشاک در راستای اهداف سال جهش تولید و با هدف تولید پنج میلیون دست لباس و ایجاد دو هزار شغل، از سوی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و با مشارکت دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود.

کد خبر: ۵۴٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha