۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
ضریب اشغال هتل ها به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده/ دو سوم نیروها تعدیل شد
رئیس هیئت مدیره هتلهاِی استان تهران:

ضریب اشغال هتل ها به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده/ دو سوم نیروها تعدیل شد

فرخ مهر، رئیس هیئت مدیره اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران گفت: با شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرها، هم اکنون ضریب اشغال هتل ها در تهران به ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافته است.

بازار؛ گروه اصناف: «محمدعلی فرخ مهر»  روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: با کاهش ضریب اشغال هتل ها و هتل آپارتمان ها در استان تهران درآمد صاحبان این واحدهای اقتصادی، ۸۰ درصد کاهش یافته به طوری درآمدهای  اندک فعلی ادامه فعالیت این واحدهای صنفی ما را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

پیش از شیوع بیماری کرونا بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش هتل های استان تهران  اشتغال بکار داشتند اما هم اکنون تعداد شاغلین در هتل ها و هتل آپارتمان ها به کمتر از ۴ هزار نفر کاهش پیدا کرده است

دو سوم نیروی انسانی تعدیل شده اند 
رئیس هیئت مدیره اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران بیان کرد: پیش از شیوع بیماری کرونا بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش هتل های استان تهران  اشتغال بکار داشتند اما هم اکنون تعداد شاغلین در هتل ها و هتل آپارتمان ها به کمتر از ۴ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

این مقام مسئول در اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران خاطرنشان کرد: به علت نبود مسافر هتل ها مجبور شدند نیروی انسانی خود را به یک سوم کاهش دهند و اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد هتلداران باز هم مجبور به تعدیل نیروی انسانی خود خواهند بود.

فرخ مهر با بیان اینکه کاهش درآمدهای هتلداران سبب شده هتل ها نتوانند هزینه های خدمات عمومی، آب، برق، گاز و بیمه خود را به موقع پرداخت کنند، گفت: از دولت انتظار داریم با اعتماد به صاحبان هتل ها آنها را در ماه های اخیر از پرداخت این هزینه ها معاف و آنها را بدهکار بشناسد تا پس از رونق کسب و کار، هتلداران استان بتوانند بدهی های خود را پرداخت کنند.

هتل ها نیازمند تسهیلات کم بهره یک رقمی 
رئیس هیئت مدیره اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران خواستار پرداخت وام بلاعوض دولت به هتلداران شد و گفت: در صورتی که پرداخت کمک های بلاعوض برای دولت میسر نیست، پرداخت تسهیلات کم بهره یک رقمی به هتلداران در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم واحدهای تجاری خود را سرپا نگه داریم.

فرخ مهر با بیان اینکه درآمد فعلی هتل ها حتی هزینه های جاری ما را پوشش نمی دهد، گفت: از دولت درخواست داریم فعلا هتل ها را از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی کارکنان نیز خود معاف کند تا در آینده به عنوان بدهکار بتوانیم این بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنیم.

به علت شیوع بیماری کرونا و کمبود مسافر، هم اکنون ۲۰ درصد هتل ها در استان تهران تعطیل شده اند و مابقی نیز با ضریب ۲۰ درصد به فعالیت خود ادامه می دهند

۲۰ درصد هتل وهتل آپارتمان در تهران تعطیل هستند 
رئیس هیئت مدیره اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران با بیان اینکه در مجموع حدود ۱۴۰ هتل و هتل آپارتمان در استان وجود دارد، گفت: به علت شیوع بیماری کرونا و کمبود مسافر، هم اکنون ۲۰ درصد هتل ها در استان تهران تعطیل شده اند و مابقی نیز با ضریب ۲۰ درصد به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی تصریح کرد: هتلداران در شرایط بسیار بد اقتصادی هستند و اگر دولت به این واحدهای صنفی کمک نکند، شاهد افزایش تعطیلی هتل ها در استان تهران خواهیم بود، همانطوری که در اوایل شیوع این بیماری در سال گذشته ۸۰ درصد هتل ها فعالیت خود را متوقف کردند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران با بیان اینکه افزایش قیمت ها و اجناس در بازار هزینه تمام شده هتلداران نیز بسیار افزایش داده است گفت: نرخ هتل ها مربوط به سال ۹۸ است و با وجود افزایش هزینه ها و تورم بالا در سال جاری، هیچگونه افزایش قیمتی در نرخ هتل و هتل آپارتمان ها در سال جاری نداشتیم.  

با اینکه نرخ هتل ها افزایش نیافته در این مدت اعمال تخفیف ۵۰ تا ۷۰ درصدی نیز کسب و کار ما را رونق نداده است، زیرا به علت ترس از شیوع بیماری کرونا مسافرت مردم بسیار اندک شده است

اعمال تخفیف های ۵۰ تا ۷۰ درصدی در هتل ها نتیجه ای نداشته 
فرخ مهر اظهارداشت: با اینکه نرخ هتل ها افزایش نیافته در این مدت اعمال تخفیف ۵۰ تا ۷۰ درصدی نیز کسب و کار ما را رونق نداده است، زیرا به علت ترس از شیوع بیماری کرونا مسافرت مردم بسیار اندک شده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران یادآورشد: پیش از شیوع این بیماری بیش از ۱۲ هزار نفر در هتل و هتل آپارتمان ها در استان مشغول کار بودند، اما در یک سال گذشته بیش از ۸ هزار نفر نیروی انسانی تعدیل شدند و ادامه این روند بد اقتصادی تعدیل نیروی انسانی بیشتری بر هتلداران تحمیل خواهد کرد.

کد خبر: ۵۴٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha