۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
حمایت معیشتی از مردم اعانه نیست، تکلیف دولت است
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس:

حمایت معیشتی از مردم اعانه نیست، تکلیف دولت است

زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: حمایت معیشتی از مردم اعانه نیست، تکلیف دولتی است که نتوانسته معیشت مردم را تضمین کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: «بسیاری از مشکلاتمان مربوط به خارج از کشور است اما علاج آن در داخل است؛ هیچ کس علاج مشکلات را در خارج از کشور جستجو نکند» سخنان یاد شده مربوط به رییس مجلس یا نطق نمایندگان نیست بلکه سخنان عالی ترین مقام سیاسی کشور با ۴۲ سال سابقه اجرایی در عالی ترین جایگاه های نظام و سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی خطاب به دولتمردان، اظهار کرد: شما را چه شده که امروز این سخنان از زبان رییس مجلس بیان می شود، دست به قلم شده و برآشفته اید. کلام همان کلام و فحوا همان فحوا است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: اگر راه حل مشکلات کشور در بهارستان، میرداماد و پاستور نیست، پس در کجاست؟ در کجا باید علت رشد ۵۶۰ درصدی نقدینگی و رشد ۳۰ درصدی سالانه پایه پولی را جستجو کنیم؟ در کجا باید علت تورم ۴۰ درصدی را جستجو کنیم؟.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: آیا می دانید نیمی از نقدینگی کشور در زمان تصدی ریاست کنونی بانک مرکزی صورت پذیرفته است. آیا در اولین جلسات حضور اهالی میرداماد و پاستور در مجلس، نسبت به سیاست های انقباضی ارزی بانک مرکزی هشدار داده نشد؟

زنگنه تصریح کرد: آیا نسبت به ضرورت تهاتر ارز وارداتی و صادراتی کالاهای ضروری، حذف رانت ارز ۴۲۰۰، مقابله با کانال های خرید و فروش ارز و ده‌ها مورد دیگر تذکر داده نشد، شما چه کرده اید؟

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آیا کسی در برج ۱۷ طبقه میرداماد هست که چند خطی در باب سیاست های ارزی بانک مرکزی ناظر به آینده بنویسد؟ آیا فکر نمی کنید توئیت درمانی زمانش گذشته است؟

وی ادامه داد: تاثیر چه کسی است که ۸ تن کالای ضروری مردم ماه ها پشت گمرک معطل مانده است؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به دولتمردان، افزود: آیا وضعیت امروز بازار سرمایه هیچ ربطی به صندلی های پاستور ندارد؟ چه کسی جوابگوی از بین رفتن هزاران میلیارد سرمایه مردم باشد. آیا ۵ ماه قبل نسبت به فرآیند ناصحیح بازار سرمایه، عدم اجرای قانون، تعارض منافع، عدم تناسب عرضه و تقاضا و عملکرد حقوقی ها تذکر نداده نشد؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: فرد دیگری که در کارنامه خود اختراع ارز ۴۲۰۰ تومانی دارد، به مجلس با چوب دولت تدبیر درس گمرک می دهد. مگر مجلس چه گفته که معاون اول رییس جمهور برآشفته شده است؟

زنگنه تصریح کرد: آیا به مردم گفته اید عده ای با ارز نیمایی کالا وارد می کنند و به قیمت ارز نیمایی در داخل می فروشند ولی حقوق گمرکی آنان بر اساس ارز ۴۲۰۰ اخذ می شود؟ آیا به مردم گفته اید اختلاف حقوق گمرکی بر مبنای ارز نمایی و ارز ۴۲۰۰ با ضریب ۱۷ درصد می شود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان؟. آیا گفته اید این مبلغ برابر است با دو سال کل یارانه هدفمندی و یارانه معیشت که به مردم به عنوان اعانه می دهید؟

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز برای ۳۰ هزار میلیارد تومان که در شرایط سخت اختصاصی به مردم داده شود، غوغا و فریاد به راه انداخته اید. چگونه رویتان می شود از انجام وظایف خود به اعانه یاد کنید؟

وی خطاب به دولتمردان، ادامه داد: قدرت خرید مردم را به یک سوم کاهش دادید و اکنون در این شرایط سخت اقتصادی و کرونا، اینکه می خواهید بخشی از دارایی های خود را بفروشید و به مردم که صاحبان اصلی کشور هستند پرداخت کنید، از آن به اعانه یاد می کنید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به دولتمردان، افزود: حمایت معیشتی از مردم اعانه نیست، تکلیف دولتی است که نتوانسته معیشت مردم را تضمین کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: چرا دولت باید بیش از ۲ میلیون و ۵۶۴ هزار میلیارد ریال سهم در شرکت های بورسی را در اختیار داشته باشد؟ چرا دولت می تواند بدون اجازه مجلس بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان نسبت به فروش اموال و دارایی ها خود اقدام کند و امروز برای ۳۰ میلیارد پول ندارد.

زنگنه تصریح کرد: چرا دولت اجازه دارد تا بیش از ۹۰ هزار میلیارد ارواق مشارکت برای هزینه های خود تاکنون به فروش برساند اما برای رفع مشکلات معیشتی قدمی بر ندارد؟ دولت به هر بهانه ای به دنبال مقابله با مجلس یازدهم است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمونه آخر آن مخالفت عجیب نماینده دولت با طرح اصلاح ساختار بودجه است. طرحی که پیش نویس آن توسط معاون سازمان برنامه و بودجه تنظیم شده بود و طی ۳ ماه گذشته در تمام جلسات از آن حمایت کرده و جمله به جمله آن با هماهنگی سازمان برنامه تنظیم شده است.

وی ادامه داد: نمایندگان به جهت حفظ وحدت و عدم فراهم کردن موجبات خشنودی دشمنان قسم خورده کاخ سفید همه نامهربانی ها، بی صداقتی ها و حاشیه سازی ها را تحمل می کنند و با عزمی جدی تر در جهت رفع موانع معیشت مردم قدم بر می دارند.

کد خبر: ۵۴٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha