۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
مردم در انتظار ارزانی خودرو در کارخانه
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

مردم در انتظار ارزانی خودرو در کارخانه

حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید با کاهش نرخ ارز انتظار می‌رود که قیمت خودرو در کارخانه نیز کم شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تاثیر کاهش نرخ دلار بر قیمت خودرو، گفت: پیش‌بینی می‌شود با اُفت نرخ دلار قیمت خودرو نیز در بازار کاهش یابد چراکه براساس ادعای خودروسازان برخی از قطعات و مواد اولیه موردنیاز تولید، وارداتی است و نرخ ارز در قیمت تمام شده تولید اثرگذار است، بنابراین همان گونه که افزایش نرخ ارز موجب نوسان قیمت خودرو می‌شود، کاهش آن نیز باید به اُفت بهای چهارچرخ‌ها منجر شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که خودرو به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده و نقدینگی جامعه به سمت این بازار هدایت می‌شود، با کاهش نرخ ارز جاذبه این حوزه کم شده و مردم به سراغ سرمایه گذاری در سایر بازارها می‌روند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره ضرورت کاهش قیمت خودرو در کارخانه با توجه به ارزان شدن نرخ ارز، اضافه کرد: خودروسازان قطعات و مواد اولیه موردنیاز خود را به صورت عمده خریداری می‌کنند در نتیجه با گرانی نرخ ارز نیز نمی‌توانند ادعا کنند که هزینه‌های تولید وابسته به ارز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اگر خودوسازان هزینه‌های تولید خود را شفاف کرده و در منظر عموم قرار دهند، موضوعاتی مانند زیان انباشته، هزینه تمام شده تولید، میزان اثرگذاری دلار بر هزینه‌های تولید و... مشخص خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: با کاهش نرخ ارز انتظار می‌رود که قیمت خودرو در کارخانه نیز متناسب کم شود این در حالی است که خودروسازان به دنبال منافع خود هستند.

کد خبر: ۵۴٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha