۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
پالونیا در هر خاکی رشد می‌کند، مگر خاک شور
یک محقق درختکاری:

پالونیا در هر خاکی رشد می‌کند، مگر خاک شور

یک محقق حوزه درخت پالونیا در خصوص شرایط نامناسب برای کشت این گونه گیاهی اظهار داشت: پالونیا در دمای کمتر از منفی ۱۵ درجه و بالاتر از ۴۵ درجه سانتی‌گراد آسیب می بیند.

بازار؛ گروه کشاورزی: یک محقق پالونیا در خصوص محدودیت کشت درخت پالونیا به خبرنگار «بازار» گفت: درخت پالونیا نیز مانند گونه های دیگر محدودیت هایی برای کشت دارد از جمله اینکه در برخی دماها آسیب می بیند.

حسن عباسی افزود: در حقیقت درخت پالونیا در دمای کمتر از منفی ۱۵ درجه سانتیگراد در شبهای زمستان و در دمای بالاتر از ۴۵ درجه سانتی‌گراد فصل تابستان آسیب پذیر است.

وی ادامه داد : از سوی دیگر سطح ایستابی آب نباید بیشتر از ۲ متر باشد؛ به عبارت دیگر ایستابی آب نباید نسبت به سطح خاک از ۲ متر بالاتر باشد چرا که اگر یک ماه آب دور ریشه این درخت بماند می پوسد.

این محقق پالونیا خاطر نشان کرد: درخت پالونیا در هر خاکی رشد می کند مگر اینکه خاک شور باشد. به این ترتیب شوری خاک نباید از ۴ هزار  میلی موس بیشتر باشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر موارد نامبرده رُس خاک نباید بیشتر ۲۰ درصد باشد، به این معنا که هر چقدر شن خاک بیشتر باشد و به اصلاح خاک سبک تر باشد برای رشد این درخت بهتر است.

کد خبر: ۵۴٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha