۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
۶۵۵ هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی کردستان رهاسازی می‌شوند
مدیرامور شیلات سازمان جهادکشاورزی کردستان:

۶۵۵ هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی کردستان رهاسازی می‌شوند

کردستان- حسین‌پور، مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: ۶۵۵ هزار قطعه بچه ماهی امسال در منابع آبی غیرشرب و استخرهای پرورش ماهی استان رهاسازی می‌شود.

حمید حسین‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار از آغاز رهاسازی بچه ماهی در منابع آب غیرشرب کردستان خبرداد و گفت: رهاسازی بچه ماهی در استان از امروز سه شنبه ۲۷ آبان در دریاچه زریبار مریوان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در زریبار ۳۳۰ هزار قطعه بچه ماهی رهاسازی می‌شود، افزود: این بچه ماهی‌ها از گونه فیتوفاک و بیگ‌هد هستند که در مرکز ذخایرژنتیکی مورد تایید کشور پرورش یافته و به استان منتقل شدند.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی کردستان با اشاره به اینکه در منابع آبی استان (سدهای غیرشرب) بتدریج در روزهای آینده رهاسازی بچه ماهی آغاز می شود، اضافه کرد: در مجموع ۶۵۵ هزار قطعه بچه ماهی برای رهاسازی در منابع آبی و پرورشی استان خریداری شده است.

حسین‌پور یادآور شد: رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی استان همه ساله در راستای حفظ اشتغال تعاونی‌های صیادان و همچنین حفظ ذخایر آبزیان در این منابع انجام می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شش تعاونی صید و صیادی در استان کردستان فعال است که معیشت خانواده های آنها از طریق صید ماهی در منابع آبی استان تامین می شود.

کد خبر: ۵۴٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha