۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
مشکلات اقتصادی ربطی به تحریم‌ها ندارد/ عملکرد دولتمردان ضعیف است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

مشکلات اقتصادی ربطی به تحریم‌ها ندارد/ عملکرد دولتمردان ضعیف است

رضاخواه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر برخی مسئولان همه مشکلات را به آمریکا ربط می‌دهند هدفشان سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی خودشان است.

به گزارش بازار، مجتبی رضاخواه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ابتدا به نمونه ای از مشکلات بازارهای ایران اشاره کرد و گفت: مثلاً ما در بازار فروش محصولات فولادی با یک به هم ریختگی عجیبی مواجهیم؛ از طرفی انرژی را با قیمت یارانه ای به خود صنایع فولادی عرضه می کنیم و از طرف دیگر اجازه می دهیم که محصول شرکتهای فولادی با قیمت آزاد جهانی فروخته شوند.

وی افزود: ما این شرکتها را مجبور کردیم که محصولاتشان را در بورس بفروشند درصورتیکه ۷۰ درصد این محصولات در بورس فروش نرفتند و در پشت پرده به دلالان و سوداگرانی فروخته شده که همان جنس گران را گرانتر از بورس می فروشند.

رضاخواه گفت: شواهد نشان می دهد که مشکلات ما هیچ ارتباطی با تحریم های آمریکا ندارند و اگر برخی مسئولان همه مشکلات کشور را به آمریکا ربط می دهند هدفشان سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی خودشان است.

وی درباره نقش مجلس در این شرایط گفت: مجلس اخیراً طرحی را برای ساماندهی بازار فولاد ارائه کرده تا کل زنجیره فولاد به بورس منتقل شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: مشکلاتی که در بازار فولاد وجود دارد در بازار خودرو و پتروشیمی و بازار روغن و گوشت قرمز هم وجود دارد لذا در این شرایط، به جای اینکه اقتصادمان را به انتخابات آمریکا گره بزنیم بهتر است با همدلی و اراده قوی گامی در جهت رفع مشکلات کشور برداریم.

رضاخواه از توجه ویژه مجلس یازدهم به اصلاح ساختار بودجه سخن گفت و عنوان کرد: کمیته اصلاح ساختار در کمیسیون، با برگزاری جلسات متعدد با سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهشهای مجلس، نهایتاً ۱۴ پیشنهاد را تهیه و مطرح کرد که ۱۲ مورد آن تصویب و به صحن علنی مجلس ارسال شد و در نهایت هم با ۲۰۰ رأی مثبت روز سه شنبه در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

کد خبر: ۵۴٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha